ایران پرسمان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1005501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلای جهانی کاهش یافت

چراغ قوه 8 کاره، پاور بانک، چراغ قوه، شیشه شکن و ...

سخن بزرگان/ بترسیدید که از مسخره کردنِ یک مومن

4گوشه دنیا/ چالش خطرناک نوجوانان آمریکایی!

تکنولوژی دیپ‌لیک اینتل تنها 5 سال پس از تولد به فراموشی سپرده شد

استقبال دیدنی از سخنگوی دولت در منطقه آزاد انزلی

ادعای غضنفری: پزشکیان چندبار کارهایی که می‌دانسته خلاف قانون است را با تهدید به استعفا مطرح کرده است

محبعلی: ترامپ نمی‌خواست قبل سفرش به منطقه مذاکرات شکست‌خورده اعلام شود

فرجی راد: مذاکرات نشان داد ما از برخورد نظامی خارج شدیم

بازدید سرلشکر باقری از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

ابوالفتح: اگر ما با آمریکا توافق کنیم اروپایی‌ها نمی‌توانند سرخود مکانیسم ماشه را اجرا کنند

ولایتمدار: مذاکره با آمریکا اگر ادامه پیدا نکند هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد

روایت علایی از پشت پرده متوقف کردن دور چهارم مذاکرات از سوی آمریکا

مردم سوریه بسته‌های نظامیان صهیونیست را به آتش کشیدند

پ.ک.ک منحل شد

سرمقاله آرمان امروز/ ماحصل دور چهارم مذاکرات

حمله «کیهان» به «هم میهن»: می گویند درباره نام خلیج‌ فارس غیرتی نشویم

چرا صف وام ازدواج کم نمی‌شود؟

فرزین: بانک‌ها تخصصی می شوند

تصاویری زیبا از یک دشت بهاری در قزاقستان

دانشمندان بزرگ‌ترین موانع در ساخت چیپ‌های فوتونیک را شکستند!

جشن امضای کتاب «قاسم» برگزار می‌شود

روایت کولیوند از عملیات جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور شهید

ایران و آمریکا در ایستگاه چهارم؛ مذاکره با گام‌های محتاط

روایت وحیدی از تذکرات شهید رئیسی در برخورد با اغتشاشات 1401

ادای احترام عارف به شهید آل هاشم در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

استقبال دیدنی از سخنگوی دولت در بندر انزلی

منظور: در این یک سال هرکس از مردم ما را دید، گفت دلتنگ شهید رئیسی است

ادعای غضنفری: پزشکیان چندبار کارهایی را که میدانسته خلاف قانون است را با تهدید به استعفا مطرح کرده است

نتانیاهو: به آتش‌بس یا آزادی اسرای فلسطینی متعهد نیستیم

تصمیم وزارت خارجه الجزایر علیه فرانسه

انتقاد «ویتکاف» از «نتانیاهو»؛ اسرائیل برای پایان جنگ غزه آماده نیست

حق غنی‌سازی حداکثری ایران و بحث انحرافی 3/67 درصد

سرمقاله هم میهن/ دستاورد‌های نامتوازن

برشِ حرفه‌ای انار

هوش مصنوعی به کمک پاکسازی پلاستیک از اقیانوس‌ها آمد

اهداف سفر عارف به آذربایجان شرقی

واکنش حوزه علمیه به بلاگر شدن روحانیون از نگاه غرویان

هدیه 400 میلیون دلاری قطر به ترامپ: «کاخ پرنده»

اولین شب بدون تنش بین هند و پاکستان

سرمقاله سازندگی/ گامی به سوی عدالت واقعی

تغییر ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری در کشور

تداوم رکود شدید در بازار مسکن 1404؛ نه خریدار هست، نه فروشنده

حکمت/ ثروت فراوان هماره با گناه

جلیلی: باید راه متقابل و مقابله با تحریم را بفهمیم و بشناسیم

خشم مقامات هندی از اقدام «ترامپ»

تراژدی نوزادان ناقص‌الخلقه در غزه؛ کودکی که بدون مغز متولد شد

ترامپ جنگ غزه را «وحشیانه» خواند

آمریکا با چین به توافق تجاری رسید

سرمقاله دنیای اقتصاد/ معضل قوانین زائد در اقتصاد ملی