ایران پرسمان

آخرين مطالب

دیدار رئیس جمهور با مهمانان نشست تهران/ رئیسی: آمریکایی‌ها در ناامنی‌های اخیر افغانستان دست دارند سیاست روز

دیدار رئیس جمهور با مهمانان نشست تهران/ رئیسی: آمریکایی‌ها در ناامنی‌های اخیر افغانستان دست دارند
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری / رئیس جمهور روز گذشته با وزرای خارجه حاضر در نشست همسایگان افغانستان دیدار کرد و با بیان اینکه باید دولت فراگیری در افغانستان وجود داشته باشد که بتواند امنیت افغانستان را تضمین کند و به جنگ و خونریزی و برادرکشی خاتمه دهد، گفت: حوادث تروریستی در افغانستان دل هر انسانی را به درد می‌آورد و تردیدی وجود ندارد که آمریکایی‌ها در این‌گونه حوادث دست دارند و نمی‌خواهند مردم افغان به آرامش و امنیت برسند.
فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان آغاز شده است/ آمریکایی‌ها در حوادث و ناامنی‌های اخیر افغانستان دست دارند
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در دیدار «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان با بیان اینکه دو کشور و دو ملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی عمیقی برخوردار هستند، گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای تحکیم و تقویت روابط و همکاری‌ نزدیک‌تر و گسترده‌تر استفاده کنیم.
رئیس جمهور در ادامه به اهمیت همکاری کشورهای همسایه به ویژه ایران و تاجیکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اشاره کرد و گفت: به دنبال تشکیل دولت فراگیر، متشکل از همه اقوام و گروه‌های سیاسی افغان هستیم.
رئیسی تصریح کرد: باید دولت فراگیری در افغانستان وجود داشته باشد که بتواند امنیت افغانستان را تضمین کند و به جنگ و خونریزی و برادرکشی خاتمه دهد.
رئیسی گفت: حوادث تروریستی در افغانستان دل هر انسانی را به درد می‌آورد و تردیدی وجود ندارد که آمریکایی‌ها در این‌گونه حوادث دست دارند و نمی‌خواهند مردم افغان به آرامش و امنیت برسند.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان بتواند به هماهنگی و گفتمان مشترکی در شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان بینجامد.
«سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار سفر آیت‌الله رئیسی به کشورش را آغاز فصل نوینی در روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: مصمم هستیم سطح روابط و همکاری‌ها با تهران را هر چه بیشتر افزایش دهیم و توافقات صورت گرفته را اجرایی و نهایی کنیم.
وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: تاجیکستان باور دارد عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای آثار و برکات فراوانی دارد و به تأمین صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.
مهرالدین با اشاره به نگرانی‌های تاجیکستان درباره اوضاع افغانستان، گفت: در افغانستان باید دولتی روی کار بیاید که به همه اقوام و مردم افغان احترام بگذارد.

ایران پرسمان


ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق‌آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است/ تاکید بر زمینه‌های همکاری در حوزه ترانزیت و انرژی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در دیدار «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با قدردانی از همکاری و حمایت ترکمنستان برای عضویت دائم ایران در اجلاس همکاری‌های شانگهای، گفت: مناسبات ایران و ترکمنستان فراتر از روابط سیاسی و اقتصادی، از علاقه قلبی و اعتقادی بین دو ملت نشأت می‌گیرد و باید روز به روز سطح این روابط افزایش یابد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق‌آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است، گفت: افزایش سطح روابط با فعال کردن ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه ترانزیت و انرژی، به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است.
رئیسی درباره موضوع افغانستان هم گفت: باید در مسیر ایجاد صلح و امنیت و شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و جریانات سیاسی این کشور را نمایندگی کند، تلاش کنیم.
«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار با بیان اینکه کشورش خواهان برقراری روابط همه جانبه، تحکیم و تعمیق روابط تهران – عشق‌آباد است، گفت: ایران را کشور برادر و دوست خود می‌دانیم و با جدیت به دنبال افزایش سطح روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، حمل و نقل و بازرگانی هستیم.
وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین با اشاره به اهمیت گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور، گفت: ترکمنستان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در موضوع افغانستان حمایت می‌کند و آمادگی دارد در همه سطوح منطقه‌ای، مناسبات و همکاری‌های نزدیکی با تهران داشته باشد.

ایران پرسمان


امیدواریم دولتی در افغانستان شکل بگیرد که همه مردم این کشور را نمایندگی کند/ تأکید بر افزایش روابط میان تهران و اسلام‌آباد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در دیدار «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان گفت: ما هیچ محدودیتی برای افزایش روابط اقتصادی و امنیتی با پاکستان نداریم و تبادل هیأت‌های اقتصادی و سیاسی بین دو کشور به توسعه همکاری‌ها کمک می‌کند.
رئیسی با اشاره به موضوع افغانستان، مشکلات مردم این کشور را از نگرانی‌های جدی ایران دانست و گفت: ما به امنیت و آرامش مردم افغانستان و صلح و دوستی در این کشور می‌اندیشیم و پاکستان در این زمینه می‌تواند همکاری‌های خوبی انجام دهد.
رئیس جمهور با ابراز نگرانی از اینکه پس از اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان، ناامنی‌ها توسط داعش ایجاد شده است، گفت: مشکلات به وجود آمده در افغانستان را کار آمریکایی‌ها می‌دانیم زیرا داعش توسط ایالات متحده شکل گرفته است.
رئیس جمهور با اشاره به اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی ایران گفت: امیدواریم این اجلاس بتواند دست آمریکایی‌ها را از منطقه قطع کند و راه‌حلی هم برای حل مشکلات افغانستان پیدا کند.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار گفت: این احساس بین مردم دو کشور ایران و پاکستان به عنوان همسایگان افغانستان وجود دارد که در جهت صلح و آشتی ملی در این کشور تلاش کنند.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: افغانستان نیاز به کمک‌های ضروری دارد و این کمک باید از سمت همسایگان و جامعه جهانی صورت گیرد.

ایران پرسمان


برای گسترش روابط با ازبکستان محدودیتی وجود ندارد/ نتیجه حضور بیگانگان به‌ویژه آمریکا در افغانستان جز بدبختی و قتل و خون‌ریزی و عقب نگه داشتن افغانستان نبوده است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «عبدالعزیز کاملف» وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به اشتراکات و ظرفیت‌های همکاری بین تهران و تاشکند، گفت: ایران و ازبکستان از روابط برادرانه و خویشاوندی برخوردارند.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دغدغه مشترک دو کشور درباره اوضاع منطقه به‌ویژه افغانستان، گفت: نتیجه حضور بیگانگان به‌ویژه آمریکا در افغانستان جز بدبختی و قتل و خونریزی و عقب نگه داشتن افغانستان نبوده و اکنون که آمریکا از افغانستان اخراج شده، باید کمک کنیم مردم افغان طعم صلح و امنیت را بچشند.
رئیسی با اشاره به حضور حدود چهار میلیون افغانستانی در ایران و ادامه کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان به این مردم رنج‌دیده، گفت: امیدوارم در نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان، راه‌حل و دیدگاه مشترکی برای حل دغدغه و نگرانی‌های افغانستان حاصل شود.
«عبدالعزیز کاملف» وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار با اشاره به اهتمام کشورش برای تحکیم روابط تهران – تاشکند در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، گفت: دو کشور از ظرفیت‌ و پتانسیل بالایی برای توسعه سطح روابط برخوردار هستند و مصمم هستیم این ظرفیت‌ها را فعال‌تر کنیم.
عبدالعزیز کاملف با بیان اینکه ازبکستان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای بررسی وضعیت افغانستان استقبال و حمایت می‌کند، گفت: با توجه به اینکه کشورهای ابرقدرت نتوانستند برای افغانستان کاری از پیش ببرند، لذا اجلاس تهران از اهمیت سیاسی بسیار بالایی برخوردار است و به طور کامل از نتیجه آن حمایت می‌کنیم.
وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به اینکه استقرار صلح و ثبات در منطقه به نفع دو کشور و کشورهای منطقه است، گفت: ازبکستان در حوزه‌های مختلف دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال همکاری‌های نزدیک با جمهوری اسلامی ایران است.

ایران پرسمان


لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/336162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم