ایران پرسمان

آخرين مطالب

شفیعی تاکید کرد

بهبود شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی شهرداری تهران

بهبود شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران درباره تصویب لایحه «تعیین ضابطه تعرفه گذاری بهای محصولات حاصل از طرح‌های سرمایه گذاری مشارکت عمومی - خصوصی»، ورود 500 دستگاه اتوبوس گازسوز و سوابق مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار شهر ، سید مجتبی شفیعی در حاشیه بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به تصویب لایحه «تعیین ضابطه تعرفه گذاری بهای محصولات حاصل از طرح‌های سرمایه گذاری مشارکت عمومی - خصوصی»، بیان کرد: سال‌هاست که شرایط منابع مالی شهرداری اجازه نمی‌دهد مدیریت شهری مانند گذشته بتواند با اتکاء بر منابع داخلی و دولتی، حمل و نقل عمومی را توسعه دهد. لازم است که براساس تکالیف قانونی و شرایط مالی مشارکت بخش خصوصی به صورت جدی حمایت و اجرایی شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه مذاکراتی با بخش خصوصی و اعضای کارگروه ماده 27 قانون انجام شده است، افزود: موضوع مذاکرات این بود که به چه صورت می‌توان زمینه مشارکت جدی بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی را ایجاد کرد.
شفیعی در ادامه عنوان کرد: یک قرارداد هم به عنوان نخستین قرارداد مشارکت بخش خصوصی امضاء شده است که تاکنون منتظر تأیید شورای اسلامی شهر تهران روی این لایحه بودیم. این تأیید امروز صورت گرفت و کلیات لایحه با یک سری ملاحظات که اصل لایحه را تغییر نخواهد داد، تصویب شد.
او با بیان اینکه فضا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در سیستم‌های مختلف حمل و نقل عمومی بهتر از گذشته خواهد شد، افزود: در این لایحه تعریف شده است که بخش خصوصی غیر از درآمدهای عملیاتی، هزینه‌های غیرعملیاتی را از محل تبلیغات، حمایت دولت و شهرداری و ... نیز کسب کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره الزامات شهرداری در این لایحه توضیح داد: شهرداری در این لایحه مکلف شده است که اگر مابه‌التفاوت هزینه جابجایی مسافر با تمام درآمدهایی که سرمایه گذاران بخش خصوصی کسب می کنند، دارای گپ یا فاصله بود، آن فاصله از محل منابع شهرداری تأمین شود.
انعقاد نخستین قرارداد با بخش خصوصی و ورود 50 دستگاه اتوبوس برقی
شفیعی درباره نخستین قرارداد بخش خصوصی با شهرداری، بیان کرد: قرار است که بخش خصوصی برای اولین بار 50 دستگاه اتوبوس برقی وارد یکی از خطوط کند. همه ابعاد این قرارداد شفاف است اما منوط به تأیید مصوبه امروز شورا بود تا این قرارداد عملیاتی شود. به زودی ظرف ماه‌های آینده شاهد سرویس دهی این اتوبوس‌های برقی پاک و منطبق با تکنولوژی روز دنیا در پایتخت خواهیم بود.
او با بیان اینکه سرمایه گذاران دیگری هم هستند که نگاهشان به این قرارداد بود، افزود: شرکتی وجود داشت که اعلام کرده بود تا سقف هزار دستگاه اتوبوس برقی را وارد کشور می‌کند، اما منجر به انعقاد قرارداد نشد. درحال حاضر شرکت مذکور منتظر است که آیا این خط به عنوان نمونه موفق خواهد شد یا خیر.
به گفته معاون شهردار تهران؛ حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران از این مصوبه باعث می‌شود که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی تشویق شود.
شفیعی درباره انقضای مخازن CNG اتوبوس‌های گازسوز، گفت: حدود 700 دستگاه اتوبوس به مدت سه سال متوقف هستند و علت توقف عمده آن‌ها به خاطر منقضی شدن تاریخ مخازن است. هفته گذشته منابع این قرارداد تأمین شد و درحال حاضر عملیات جایگزینی آغاز شده است.
ورود 500 دستگاه اتوبوس گازسوز تا 3 ماه آینده
او در ادامه اضافه کرد: خودروساز به ما قول داده است که حداکثر ظرف مدت 3 ماه، 500 دستگاه از این اتوبوس‌ها را وارد چرخه فعالیت کند.
معاون شهردار تهران همچنین درباره انتصاب شایسته اصل به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، گفت: متأسفانه رسانه‌ها سوابق این آقا را به صورت کامل منتشر نکرده‌اند. شرکت بهره برداری مترو تهران وظایف بسیار متنوعی دارد و مدیرعامل چنین شرکتی لازم نیست که حتماً مهندس برق یا مکانیک باشد. مدیرعامل جدید دارای مدرک دکتری مهندسی صنایع و برنامه ریزی سیستم‌ها است.
شفیعی با بیان اینکه سوابق اقتصادی و کارنامه اجرایی شایسته اصل کاملاً مرتبط با مترو است، افزود: رزومه او به صورت کامل منتشر نشده است، او مدیر بسیار خوش فکر و مبتکری است.
او ضمن اشاره به رخداد حوادث و نواقصی در خطوط مترو در روزهای گذشته، گفت: به همین خاطر نیاز بود که در شرکت بهره برداری مترو تحول مدیریتی اتفاق افتد. به نظر می‌رسد که اگر تحول در مدیریت اتفاق افتد سرعت بعضی از اقدامات نظیر تعمیرات اساسی واگن‌ها و تجهیزات جانبی افزایش می یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مبلغ وصول شده بابت اجرای طرح ترافیک نیز گفت: سرمایه گذاری و هزینه‌ای که شهرداری تهران در توسعه حمل و نقل عمومی انجام داده بسیار بیشتر از عددی است که بابت عوارض طرح ترافیک از شهروندان دریافت کرده است. بدهی معوقات شهروندان بابت طرح ترافیک بسیار زیاد است. هر میزان درآمدی که از طریق اجرای طرح ترافیک جذب شود، طبق تکلیفی که وجود دارد برای توسعه حمل و نقل عمومی صرف خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/344596/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر رسید؛ شهادت 141 خبرنگار

دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه کلمبیا توسط پلیس نیویورک

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

حمله به دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره به خاطر حمایت از فلسطین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

بخشی از آثار ویرانی های ارتش اشغالگر در شهر خان یونس

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

افسر اسرائیلی هدف تک‌تیرانداز مقاومت فلسطین

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند