ایران پرسمان

آخرين مطالب

بررسی ظرفیت پاسخگویی سامانه‌های 137 و 1888 شهرداری تهران

بررسی ظرفیت پاسخگویی سامانه‌های 137 و 1888
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - جلسه سازمان بازرسی با اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص استفاده از ظرفیت سامانه های 137 و 1888 برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ در این جلسه که با حضور مهدی اقراریان، پرویز سروری و نرجس سلیمانی رئیس و اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای ششم و جمعی دیگر از مدیران دستگاه های نظارتی به میزبانی سازمان بازرسی برگزار شد، نقاط قوت و ضعف سامانه های 137 و 1888 در پاسخگویی به پیام‌های مردمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
پرویز سروری عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سطح بالای رضایت مندی شهروندان از رسیدگی به پیام ها و گزارشات در سامانه 1888 تاکید کرد: این میزان از رضایت نشانگر اعتماد مردم به شهرداری است.
او بر آگاه سازی شهروندان نسبت به میزان رسیدگی به پیام ها و گزارشات سامانه های137 و 1888 به منظور ارتقاء سطح اعتماد تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت طرح های تحولی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه از موضوعاتی است که می تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
سروری بحث ناظران را هم یکی از اقدامات در خور توجه و شایسته در سامانه 1888 دانست و افزود: ارتقاء ناظران و ارائه آموزش های لازم به آنها به موضوع گزارشگری فساد کمک می‌کند.
مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد از دغدغه‌های شهردار و شورای شهر ششم است، گفت: ما در این زمینه جلسات متعددی را با دستگاه های نظارتی شهرداری تهران آغاز کرده ایم تا از ظرفیت‌های آنها برای مبارزه با فساد بهره ببریم.
این عضو شورا افزود: ادغام سامانه های 137 و 1888 در بخش اپراتوری و پاسخگویی به پیام‌های گزارشگران فساد باعث کارآمدی این سامانه‌ها در مبارزه با فساد خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه 1888 فقط در ساعت اداری پاسخگوی پیام های شهروندان است که با ادغام اپراتورهای سامانه ها این امکان فراهم می شود تا این سامانه در سایر ساعات غیر ادرای هم بتواند به تماس های شهروندان پاسخ دهد، ضمن آنکه با اجرای این طرح مدت زمان انتظار در پاسخگویی هم کاهش می یاید.
اقراریان یکی دیگر از سیاست های شورای ششم را حرکت به سمت کاهش پرونده ها در دستگاه‌های قضایی عنوان کرد و گفت: ما برای مبارزه با فساد باید با سرمنشا فساد یعنی جایی که تخلف در آن شکل می‌گیرد مبارزه کنیم که بخشی از این موضوع نیازمند اصلاح فرآیندهاست، البته این اصلاح فرایند فقط به مجموعه بازرسی بر نمی گردد، بلکه در یک فضای تعاملی بین بازرسی و سایر بخش ها به ویژه معاونت توسعه منابع انسانی می توان از منشا تخلفات جلوگیری کرد.
داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در این جلسه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی ما در دوره جدید مدیریت شهری ارتقاء کارآمدی شهرداری و افزایش خدمت به مردم است، گفت: ما به دنبال این هستیم که این خدمت ملموس تر و سریع تر باشد که لازمه این کار این است که هم در فرایندها، ساختارها، رویه ها و دستورالعمل ها تغییراتی را ایجاد کنیم و هم اینکه از ظرفیت های مردمی برای ایجاد شرایط مطلوب در شهر بیشتر استفاده کنیم و در اسرع زمان به شهروندان خدمات را ارائه دهیم .
او با بیان اینکه سامانه های 137 و 1888 پل ارتباطی شهروندان با شهرداری به منظور بیان موضوعاتی از قبیل انتقاد، پیشنهاد، شکایات و خلاءهای شهری بوده است، اظهار کرد: با تغییری که در این دو سامانه ایجاد خواهد شد امکان اعلام تخلفات و فسادهای موجود در بدنه شهرداری نیز فراهم می شود.
گودرزی خاطرنشان کرد: در واقع ما به دنبال یکپارچه کردن هر دو سامانه و استفاده از داده ها و تحلیل آنها برای انجام اصلاحات لازم در ساختارها ، رویه ها و دستورالعمل ها و بهینه سازی مدیریت شهری هستیم. به این ترتیب شهروندان درگیر فضای تحولی می شوند و هرآنچه لازم است را به این فضا ارجاع می دهند.
سرپرست سازمان بازرسی با اشاره به اینکه برای تعامل بیشتر با شهروندان به زودی اطلاع رسانی گسترده ای صورت خواهد گرفت، تصریح کرد : با رویکرد جدید شاهد دو اتفاق خواهیم بود؛ اول آنکه گزارشی که ارائه می شود به صورت جدی پیگیری خواهد شد و از سوی دیگر گزارشگران فساد این اطمینان را دارند که از آنها صیانت و حمایت می شود.
در ابتدای این جلسه حجت الله فرجی رئیس مرکز نظارت همگانی 1888 نیز گزارشی از نحوه فعالیت این سامانه، کمیت و کیفیت رسیدگی به پیام ها و گزارشات، جلسات ارتباط مستقیم، بحث ناظران افتخاری و چالش ها و هدف گزاری های پیش روی این مرکز ارائه کرد.
پیش از شروع این جلسه اعضای شورا به همراه سرپرست سازمان بازرسی با حضور در سامانه های 137 و 1888 از نزدیک در جریان روند دریافت، ثبت و پیگیری تماس‌ها قرار گرفتند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/344804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

اسب آبی نر پس از هفت سال ماده از آب درآمد!

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون