ایران پرسمان

آخرين مطالب

پاسخ زارع به گزافه‌گویی‌ نماینده رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی سیاست روز

پاسخ زارع به گزافه‌گویی‌ نماینده رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایسنا / نماینده مجلس در مجمع عمومی نشست اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی به اتهامات رژیم صهیونیستی و نماینده خود خوانده یمن به جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با راه‌اندازی یک کارزار گسترده نظام‌مند ایران‌هراسی اذهان عمومی را از فعالیت‌های شرورانه و بی‌ثبات‌کننده طولانی‌مدت خود در منطقه منحرف نماید. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در اولین نشست شبکه پارلمانی جنبش غیرمتعهدها گفت که تداوم به کارگیری اقدامات قهرآمیز یکجانبه خودسرانه از جمله تروریسم اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه همچنان محل نگرانی جدی است.
رحیم زارع در مجمع عمومی یکصد و چهل و سومین نشست اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در پاسخ به اتهامات رژیم صهیونیستی و نماینده خود خوانده یمن به جمهوری اسلامی ایران، گفت: من از این فرصت برای پاسخ به ادعاهای بی اساس امروز نماینده رژیم صهیونیستی استفاده می کنم. نماینده رژیم صهیونیستی در بیانیه امروزش، تمام تلاش خود را کرد تا اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساسی را علیه کشور من مطرح کند. جای تعجب نیست که موجودیتی ذاتاً شیطانی که بر پایه اشغال، قتل عام، تروریسم، تجاوز و خونریزی شکل گرفته است، تمام تلاش خود را برای نشر اکاذیب و نفرت افکنی به‌عنوان جلوه‌ای آشکار از نمایش شر، شیطنت و کینه توزی به کار می‌گیرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از یکسو باید توضیح دهد که چرا ملت فلسطین علیرغم صدور حدود هزار قطعنامه توسط مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد، همچنان قربانی جنایات متعدد این رژیم از جمله قتل عام و کشتار مکرر، پاکسازی قومی، شکنجه نظام مند، قتل و بازداشت خودسرانه، جنایات جنگی، نسل کشی و جنایات علیه بشریت قرار گرفته است. از سوی دیگر، این رژیم نمی‌تواند با راه‌اندازی یک کارزار گسترده نظام‌مند مانند ایران‌هراسی، اذهان عمومی را از فعالیت‌های شرورانه و بی‌ثبات‌کننده طولانی‌مدت خود در منطقه منحرف نماید.
زارع تاکید کرد: این رژیم ناامیدانه تلاش می‌کند تا توانایی‌های تسلیحات متعارف ایران یا برنامه هسته‌ای منحصراً صلح‌آمیز آن را که تحت قوی‌ترین راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، به‌عنوان چالشی برای ثبات منطقه به تصویر بکشد. این فقط یک حرکت ریاکارانه برای منحرف کردن توجه از خطر واقعی این رژیم برای صلح و امنیت منطقه ای به ویژه زرادخانه های تسلیحات هسته ای و تاسیسات و فعالیت های هسته ای مخفیانه و محافظت نشده است. ما تاکنون نشان داده‌ایم که در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع از خود در برابر هر تهدید و در هر زمان تردیدی نداریم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین ضمن رد قاطعانه کلیه اتهامات مطروحه از جانب به اصطلاح هیات نمایندگی خود خوانده یمن در خصوص دخالت ایران در این کشور، بار دیگر حمایت کامل خود را از یافتن یک راه حل مسالمت آمیز و منصفانه برای حل بحران یمن و جلوگیری از ادامه فاجعه بشری به دلیل تجاوز نظامی خارجی در این کشور اعلام می کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: غیبت نمایندگان قانونی منتخب مردم یمن و پر شدن کرسی های این کشور توسط افرادی معلوم الحال که طرفدار اشغال و تجاوز نظامی به کشور خود هستند، مایه تاثر است. انتظار می رود اتحادیه بین المجالس ترتیبی اتخاذ نمایند تا نمایندگان قانونی مردم یمن از امکان حضور در نشست های بعدی مجمع برخوردار شوند.
انتقاد نیکزاد از تروریسم اقتصادی در نشست اتحادیه بین‌المجالس مادرید
علی نیکزاد که به منظور شرکت در یکصد و چهل و سومین نشست اتحادیه بین‌المجالس (IPU) به مادرید سفر کرده است، در اولین نشست شبکه پارلمانی جنبش غیرمتعهدها، گفت: مایلم از آذربایجان برای ارائه این ایده برجسته و سازماندهی این نشست تشکر کنم.
وی ادامه داد: تمایل به حفظ استقلال و پرهیز از ورود به رقابت بین دو ابرقدرت، ایده‌های اساسی موجد جنبش عدم تعهد بوده است. جنبش عدم تعهد از زمان تأسیس آن بر تضمین استقلال ملی، حاکمیت سیاسی، تمامیت ارضی و امنیت کشورهای عضو تمرکز داشته است و با گذشت حدود 3 دهه از پایان جنگ سرد، خود را با شرایط و چالش‌های جدید جهان تطبیق داده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بر این باوریم که تاکنون با وجود تقدم فعالیت‌های بین پارلمانی در سطح جهانی در مقایسه با سازمان‌های بین‌المللی، بین دولتی مانند سازمان ملل متحد، پارلمان‌ها واجد جایگاه و مشارکت در خور و شایسته آنان در تعاملات بین‌المللی نیستند. به نظر ما، حرکت جنبش عدم تعهد برای ایجاد شبکه پارلمانی ویژه خود می‌تواند از ظرفیت پارلمان‌های کشورهای عضو به عنوان مکملی قدرتمند برای دستیابی به اهداف جنبش در چارچوب سازمان ملل متحد استفاده کند.
نیکزاد اظهار داشت: تداوم به کارگیری اقدامات قهرآمیز یکجانبه خودسرانه از جمله تروریسم اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه همچنان محل نگرانی جدی است. دولت آمریکا با توسل به تروریسم اقتصادی، نقض توافق تاریخی پیرامون برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و مجازات کسانی که به دنبال پایبندی به آن هستند، کسانی را مجازات می‌کند که صادقانه به اصول حقوق بین‌الملل پایبند هستند.
وی تاکید کرد: تروریسم اقتصادی در قالب اعمال تحریم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی علیه ملت‌های آزاد از بُعد اخلاقی نادرست و غیرموجه است و از بعد قانونی حاکمیت قانون را در سطح بین‌المللی به چالش می‌کشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رئیس، در پایان مجدداً تاکید می‌کنم که مجلس جمهوری اسلامی ایران با تضمین نقش فعال و مشارکت خود در تقویت همبستگی میان پارلمان‌های عضو جنبش عدم تعهد، برای پیشبرد اصول و اهداف عالی جنبش احساس مسئولیت کرده و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست.
نیکزاد گفت: تردیدی نیست که حمایت کامل پارلمان‌های همه کشورهای عضو می‌تواند به حرکت رو به جلوی شبکه تازه متولد شده ما در جهت دستیابی به اهداف و مقاصد آن یاری رساند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/346617/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است