ایران پرسمان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه:

صنعت ساخت «ریل سوم مترو» بومی‌سازی شد شهرداری تهران

صنعت ساخت «ریل سوم مترو» بومی‌سازی شد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - امام از موفقیت دو شرکت برای ساخت «ریل سوم مترو» خبر داد و گفت: تاکنون ریل سوم از کشورهای خارجی خریداری می‌شد، اما در حال حاضر این قطعه مهم در کشور تولید شده و آزمون موفقیت خود را گذرانده است.

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر ، ضمن اشاره به ایجاد کارگروه «ساخت داخل» شرکت مترو از خرداد 1398 بیان کرد: وظیفه این کارگروه شناسایی و مذاکره با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیانی است که امکان ساخت تجهیزات مورد نیاز مترو را دارند.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه عنوان کرد: اگر قطعات، استانداردهای مورد نیاز شرکت مترو تهران را داشته باشند و همچنین اگر سازنده دارای شرایط همکاری باشد و در مناقصه جزو سه تأمین کننده مجاز مترو قرار گیرد، در لیست اصلی تأمین کنندگان مجاز قرار خواهد گرفت.
امام با تأکید براینکه شناسایی و حمایت از سازندگان داخلی باعث می‌شود که شرکت مترو شهر تهران دیگر قطعات مورد نیاز را از خارج از کشور خریداری نکند، افزود: البته اقدامات مختلفی در دوره‌های گذشته انجام شده بود تا از تولیدات داخلی حمایت شود اما در دو سال گذشته تلاش شد که این موضوع به صورت منجسم‌تر پیش رود.
او با بیان اینکه تشکیل این کارگروه نتایج ارزنده‌ای به همراه داشت، گفت: حتی تعدادی سازنده داخلی در بخش‌های تجهیزاتی، جزو تأمین کنندگان مجاز قرار گرفتند و در مواردی برای تکمیل خطوط 4، 6 و7 قطعاتی هم خریداری شد.
مدیرعامل این شرکت در ادامه بیان کرد: جت فن‌ هواسازها، پله برقی (در گذشته از شرکت‌های خارجی خریداری می‌شد اما درحال حاضر صفر تا صد در داخل تولید می‌شود) و درحال حاضر «ریل سوم» جزو قطعاتی هستند که توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

ایران پرسمان


امام در پاسخ به این پرسش که اغلب چند درصد هزینه نمونه داخلی نسبت به خارجی کاهش می‌یابد، توصیح داد: لزوماً با داخلی سازی قطعات در ابتدای کار، هزینه تولید کاهش نمی‌یابد. زمانی‌که تولید کننده‌ای آغاز به فعالیت می‌کند با حمایت و تولید انبوه می‌تواند هزینه قطعه مورد نظر را نسبت به نمونه خارجی، کاهش دهد.
او در ادامه بیان کرد: زمانی‌که قطعه‌ای توسط شرکت مترو تهران از یک تولید کننده داخلی خریداری می‌شود، تأیید محصول توسط مترو تهران برای سایر کلانشهرها ملاک خرید قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اعلام اینکه در حال حاضر دو شرکت (یک شرکت وابسته به وزارت دفاع و شرکت دیگر خصوصی) به صورت مشترک در دو سال گذشته قادر به ساخت ریل سوم شده‌اند، افزود: به همین منظور این دو شرکت جزو تأمین کنندگان مجاز شده‌اند. تست‌های «ریل سوم» تولید داخل در یکی از پایانه‌های مترو انجام شده است تا اطمینان خاطر از استاندارد بودن آن به‌دست آید.
امام مدت زمان بومی سازی دانش تولید ریل سوم را دو سال اعلام کرد و در توضیح این قطعه، بیان کرد: واگن‌های مترو برای حرکت نیاز به منبع تغذیه‌ای (برق) دارند که از طریق ریل تغذیه می‌شوند.
او در پایان گفت: ریل سوم روشی برای فراهم کردن برق قطار است که میان ریل‌های خط آهن قرار می‌گیرد.

ایران پرسمان


انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/354004/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی