ایران پرسمان

آخرين مطالب

دیدار گرم در سرزمین سرما/ گزارش «آخرین خبر» از اولین روز سفر رئیسی به مسکو سیاست روز

دیدار گرم در سرزمین سرما/ گزارش «آخرین خبر» از اولین روز سفر رئیسی به مسکو
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آخرین خبر / امروز سفر رئیس جمهور ایران به روسیه که از مدت ها قبل برنامه ریزی شده انجام گردید و رئیسی ظهر امروز وارد فرودگاه مسکو شد. رئیس جمهور که به دعوت همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روسیه شده در بدو ورود به فرودگاه از سوی «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت. همچنین رئیسی عصر روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد. حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه است. در ادامه حواشی و اخبار مربوط به اولین روز سفر رئیسی به روسیه را مشاهده می کنید.

ایران پرسمان

به گزارش آخرین خبر، رئیس جمهور در دیدار با پوتین ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار دو قدرت ایران و روسیه در منطقه و جهان گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.

ایران پرسمان

پوتین نیز در دیدار خطاب به همتای ایرانی گفت: «از زمان تحلیف جناب‌عالی، ما در تماس دائم هستیم اما در هر صورت ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی نمی‌تواند جای دیدار حضوری باشد». علی‌رغم شرایط سخت پاندمی، سال گذشته تبادلات تجاری دو کشور روند مثبت 6 درصدی را داشت».
رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «پروژه‌های هنگفت دوجانبه در حال اجرا است و ما در زمینه‌های گوناگونی همکاری داریم. در صحنه بین‌المللی همکاری تنگاتنگی داریم. با کوشش‌های دو کشور توانستیم به سوریه در مبارزه با تروریسم بین‌المللی کمک کنیم».
پوتین گفت: «اوضاع در افغانستان مورد توجه ویژه دو طرف بود و من مایلم این موضوغات مهم مورد رایزنی قرار گیرند و نظر جناب‌‌عالی را جویا شوم».
او در ادامه گفت: «بر پایه توافق‌نامه موقت روابط بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گسترش می‌یابد و فعالانه تلاش می‌کنیم یک پایه دایم در شکل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا تشکیل شود. ایران به‌عنوان ناظر در سازمان شانگهای فعالیت می‌کند و بدیهی است که بخواهم نظرات شما را درباره برجام جویا شوم».
آرزوی سلامتی پوتین برای رهبر انقلاب


رئیس جمهور روسیه افزود: «می‌توانیم بگوییم دستورکار وسیعی را پیش رو داریم. از دیدار جناب‌عالی بسیار خرسندم. در شروع صحبت می‌خواهم از شما خواهش کنم که بهترین آرزوی سلامتی را خدمت رهبر معظم ایران آقای [آیت‌الله سید علی] خامنه‌ای منتقل فرمایید».
توضیح ویدیو
پوتین در بخش دیگری از دیدار با رئیسی گفت: «مطلع هستم که سفر شما به روسیه برنامه بزرگی است و ملاقات‌ها و سخنرانی‌های متعددی دارید. خوشبختانه عجله‌ای نداریم و می‌توانیم به صورت راحت بنشینیم و به طور مفصل درباره تمام مسائل صحبت کنیم».
رئیسی: اسناد همکاری راهبردی می‌تواند افق روابط را در طول 20 سال مشخص کند
توضیح ویدیو
رئیس جمهور ایران در این دیدار گفت: ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی با مسکو هستیم.
رئیسی افزود: اسناد همکاری راهبردی می‌تواند افق روابط را در طول 20 سال مشخص کند . همچنین به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد. رئیسی با تاکید به اینکه تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود گفت: در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود. 
رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به نقش تاثیرگذار دو قدرت ایران و روسیه در منطقه و جهان گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.
رئیسی ادراک مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک خواند و گفت: روابط ایران و روسیه در مسیر مناسبات راهبردی قرار دارد.
دکتر رئیسی تعامل حداکثری با کشورهای همسایه و هم‌پیمان را جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توصیف و خاطرنشان کرد: تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه، موجب رونق اقتصاد دو کشور و باعث افزایش امنیت منطقه و جهان خواهد شد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری ایران با دولت‌های مستقل، فارغ از تحولات بین‌المللی گسترش می‌یابد، مبارزه با تروریسم و قاچاق سازمان یافته مواد مخدر را از محورهای همکاری مشترک دانست و گفت: تجربه موفق همکاری علیه تروریسم در سوریه می‌تواند در قفقاز و افغانستان هم به کار گرفته شود.
رئیس جمهور با تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در قفقاز و حاکمیت ملی و ژئوپلتیک منطقه، به ضرورت همکاری برای توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: نفوذ ناتو با هر پوششی در قفقاز و آسیای مرکزی تهدید کننده منافع مشترک کشورهای مستقل است.
رئیسی تنها راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و گروهها دانست و خطاب به همتای روس خاطرنشان کرد: ما از 40 سال گذشته همانند شما در برابر آمریکا ایستاده‌ایم.
رئیسی، همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه را یک تجربه موفق خواند و ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارزی سوریه گفت: حاکمیت کامل دولت مرکزی بر همه سرزمین و مرزهای بین‌المللی سوریه، تنها راه تامین امنیت در سوریه است و چرخه باطل جابه‌جایی اشغالگر با تروریست و بالعکس در سوریه باید متوقف شود.
رئیس جمهور روند آستانه را چارچوب مناسبی برای حل دیپلماتیک مسئله سوریه توصیف کرد.
در این دیدار طرفین تاکید کردند که مشکل اصلی جهان، دوری از معنویت است.
ارتباط اقتصادی و تجاری بین دو کشور در وضعیت فعلی رضایت بخش نیست
رئیس‎ جمهور ایران در دیدار با پوتین با اشاره به اینکه ارتباط اقتصادی و تجاری بین دو کشور در وضعیت فعلی رضایت بخش نیست گفت: روابط با روسیه به صورت راهبردی خواهد بود نه مقطعی و گذرا.
رئیسی افزود: بیش از چهل سال است که مقابل غرب ایستاده‌ایم و پیشرفت کشور را به تحریم گره نخواهیم زد. من از ابتدای ورود به دولت برنامه ارتقا دیپلماسی همسایگی را دنبال کردم و مانعی بین دو کشور برای همکاری و تعامل سازنده وجود ندارد.
وی تصریح کرد: همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای مانند پیمان شانگهای، گام‌های موثری را میتواند در بخش‌های مختلف بین کشورها و همچنین ایران و روسیه بردارد.
انتشار تصویر نماز حجت الاسلام رئیسی در کاخ کرملین با واکنش های مختلف کاربران فضای مجازی مواجه شد.

ایران پرسمان

چرا پوتین به استقبال رئیسی نرفت؟
حسین‌پور، معاون پیشین تشریفات ریاست جمهوری:
هر کشوری یکسری رسوم برای استقبال از مقامات مختلف دارد؛ این روند در زمان آقای روحانی به این صورت بود که برای استقبال از مقامات همتای رئیس‌جمهوری یکی از وزرا از مقامات در فرودگاه استقبال می‌کرد.
در پایتخت روسیه فرودگاه‌ها در فاصله بسیاری از کاخ ریاست جمهوری قرار دارند و از قدیم این رسم وجود داشته که در زمان سفر روسای جمهور کشورهای مختلف، یکی از وزرای کابینه دولت به فرودگاه می‌رود تا پای پرواز از مقام مهمان استقبال کند.
در سفر آقای رئیسی به مسکو وزیر انرژی این کشور به استقبال رئیس جمهوری کشورمان در فرودگاه رفت.
کاری که در روسیه در استقبال از رئیس جمهوری ما انجام شد، همان کاری است که ما در استقبال از روسای جمهور انجام می‌دهیم؛ کمااینکه در زمان سفر اخیر پوتین به تهران نیز یکی از وزرای دولت برای استقبال به فرودگاه مهرآباد رفت./ایسنا
جزئیات دیدار ٣ ساعته روسای دو کشور ایران و روسیه از زبان سفیر ایران
توضیح ویدیو
سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کرملین بیش از سه ساعت به طول انجامید، افزود: این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه انجام شد.
کاظم جلالی در تشریح نتایج دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که ما داریم، این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه‌ای انجام شد و در آن روسای جمهور دو کشور در حوزه‌های مختلف و بویژه در سه حوزه روابط بین‌الملل، منطقه و روابط دو جانبه رایزنی و گفت‌وگو کردند.
وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل رویکرد دو کشور در جریان این رایزنی‌ها به هم بسیار نزدیک بوده است، گفت: در این دیدار روسای جمهور دو کشور رویکرد یکجانبه‌گرایی را محکوم کرده و بر ضرورت مقابله با آن را تاکید کردند.
این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه در حوزه مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه، یمن، افغانستان، آسیای میانه و قفقاز نیز روسای جمهور دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کردند، افزود: در این حوزه نیز نگاه دو کشور بسیار به هم نزدیک است.
جلالی با بیان اینکه در حوزه مسائل دو جانبه نیز بخش عمده‌ای از رایزنی‌ها و گفت‌وگوها به مسائل اقتصادی اختصاص داشته است، تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور در مورد کریدور شمال به جنوب رایزنی کرده و بر اتمام هرچه زودتر آن تاکید کرده‌اند. در حوزه همکاری‌های دو کشور در خصوص انرژی، نفت‌ و گاز نیز گفت‌وگوهای خوبی انجام شده و فکر می‌کنم با توجه به قدرت و قوت دو کشور در حوزه مربوط به انرژی، این همکاری‌ها می‌تواند منجر به هم‌افزایی بیشتر دو کشور در این حوزه شود.
جلالی همچنین با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور جزییات مربوط به موضوعات مختلف در حوزه صادرات و واردات بین تهران و مسکو را مورد رایزنی و بحث قرار داده‌اند، گفت: همچنین در مورد پروژه‌های مختلف بین دو کشور و پروژه‌های جدید از جمله درخصوص نیروگاه، راه‌آهن و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور در این دیدار رایزنی و گفت‌وگو شده است.

ایران پرسمان

روایت امیرعبداللهیان از جزئیات دیدار 3ساعته رئیسی و پوتین
1400/10/29 - 23:18
توییت امیرعبداللهیان درباره دیدار مهم روسای جمهور ایران و روسیه

ایران پرسمان

ایران پرسمان

راشا تودی: پوتین و رئیسی در مسکو مشارکت راهبردی دو کشور را تحکیم خواهند کرد
1400/10/29 - 21:47
اولین توافق اقتصادی ایران با روسیه در سفر رئیسی به این کشور

ایران پرسمان

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/357016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون