ایران پرسمان

آخرين مطالب

نماینده اردبیل: دولت جلوی تورم افسارگسیخته را بگیرد اقتصاد روز

نماینده اردبیل: دولت جلوی تورم افسارگسیخته را بگیرد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایسنا / نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به شدت از گرانی‌ها و تورم لجام‌گسیخته گله‌مند هستند که انتظار می‌رود دولت سیزدهم جلوی این امر را بگیرد.
صدیف بدری 8 بهمن در دیدار مردمی در اردبیل اظهار کرد: بودجه سال 1401 در هفته جاری و در 3 شفیت کاری در بخش درآمدها و هزینه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم اوایل هفته آینده بودجه را تصویب و بعد از تأیید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ارسال کنیم.
وی از افزایش اعتبارات و بودجه عمرانی کشور در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون تلفیق رقم 250 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور را افزایش داده تا طرح‌های نیمه‌تمام، تولیدی و اشتغالزا را به بهره‌برداری برسانند.
نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مسایل اقتصادی و معیشتی سعی می‌کنیم تا بیشترین حمایت را از گروه‌های مختلف جامعه داشته باشیم که در بودجه 1401 سعی شده شفافیت در رأس کارها قرار گیرد.
بدری شفافیت در صادرات و فروش نفت، پرداخت یارانه‌ها و همچنین حمایت از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و ایجاد فرصت برای پشت نوبتی‌های این نهادهای انقلابی را یادآور شد و افزود: مردم ما امروز سخت‌ترین روزها را با تورم سرسام‌آور و گرانی‌های بی‌سابقه تجربه می‌کنند که بهتر است دولت به شعارهای زمان انتخاباتی خود عمل کرده و وارد میدان شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای آحاد مردم قابل قبول نیست که هر ساعت و هر روز قیمت کالاها و تأمین نیازمندی‌های آنها افزایش پیدا کرده در حالی که نظارت بسیار ضعیف و ناقص انجام می‌شود.
بدری به تذکرات مکرر در جلسات علنی و غیر علنی اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور باید به همراه وزرا و دولتمردان تلاششان بر مهار تورم و کنترل قیمت‌ها باشد چرا که هر روز بر این فرآیند نرخ‌گذاری کالاها و خدمات افزوده شده و هیچ ثبات قیمتی را شاهد نیستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مردم انتظار دارند در شرایط کنونی که هر 3 قوه یکدست هستند، کنترل‌ها و نظارت‌ها بیش از گذشته بوده و ثبات قیمت‌ها را حداقل در یک فرصت 3 تا 6 ماهه شاهد باشند.
بدری بیان کرد: به هیچ وجه درآمد مردم با نیازمندی‌ها و شرایط اقتصادی موجود همخوانی ندارد و پیشنهاد کردیم تا جلسه غیر علنی با حضور رئیس جمهور و وزرا در مجلس برگزار شده و دنبال راهکاری اساسی برای کنترل قیمت‌ها باشیم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: گرانی‌های اخیر به هیچ وجه قابل تحمل نیست و منشأ این گرانی‌ها عمدتا دلال‌بازی‌ها و سودجویی عده‌ای است که قطعا دولت می‌تواند با تدبیری مناسب در این زمینه راهکار ارائه کند.
اولویت مردم معیشت است نه طرح صیانت
نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به طرح صیانت از فضای مجازی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه زمان طرح چنین مسایل پرحاشیه نیست و مردم در این روزهای پایانی سال گرفتار تأمین مایحتاج و نیازمندی‌های زندگی خود هستند و بهتر است عده‌ای از نمایندگان دست از این طرح صیانت در این شرایط حساس بردارند.
بدری تصریح کرد: در حالی که مردم گرفتاری‌های متعددی دارند، دیگر نیازی نیست با طرح صیانت جامعه ملتهب شده و یا بخواهیم کام مردم را در آستانه سال جدید با این همه فشار و تورم معیشتی تلخ کنیم.
وی افزود: به هیچ وجه زمان خوبی برای طرح چنین مباحثی نیست و همکاران ما باید در یک موقعیت مناسب این طرح را مورد پیگیری قرار می‌دادند که قرار شده به صورت عادی این طرح در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
بدری در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان بررسی این طرح بهتر است اقنای عمومی انجام شده و فعالان این حوزه به ویژه 10 میلیون کارآفرین فضای مجازی از آسیب‌ نزدن به کار و حرفه خود در قالب طرح صیانت اطمینان حاصل کنند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و ادامه داد: دولت در شکل‌گیری صندوق ملی مسکن به تکالیف خود درست عمل نکرده و در این زمینه برخی کوتاهی‌ها را شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: باید زمین رایگان در اختیار تعاونی‌ها و پیمانکاران قرار گرفته و از طریق صندوق توسعه مسکن و پرداخت تسهیلات بین 350 تا 450 میلیون تومان احداث واحدهای مسکن در سراسر کشور آغاز شود.
بدری بیان کرد: این تسهیلات با بازپرداخت 20 ساله و با نرخ سود 8 تا 9 درصد خواهد بود تا هم روستاییان و هم ساکنان مناطق شهری از این تسهیلات در جهت احداث واحد مسکونی استفاده کنند.
وی رقم اولیه این صندوق را 400 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم بهترین شرایط در اجرای طرح جهش تولید مسکن در سال‌ آینده فراهم آید.
بدری به بروکراسی اداری و نظام تنبل اجرایی در کشور اشاره کرد و افزود: مردم انتظار دارند تا این بروکراسی و نظام زاید اداری کاسته شده و امکان بهبود فرآیندها به وجود آید.
وی در مورد تأمین اعتبار 600 میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاها اظهار کرد: در استان اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده و امیدواریم با همکاری بسیج سازندگی و آب و فاضلاب روستایی این منابع صرف اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق محروم شود.
بدری ضرورت همسان‌سازی حقوق کارکنان و جلوگیری از پرداختی‌های نامتعارف را در برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها یادآور شد و تصریح کرد: در کنار پایین بودن حقوق کارگران و کارکنان، آنچه که کارکنان انتظار دارند، اینکه پرداختی‌ها به شکل عادلانه بوده و جلوی رفتارهای نامتعارف گرفته شود.
نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما برای شهرداری‌های استان در کنار تأمین قیر رایگان، نسبت به خرید ماشین‌آلات سنگین نیز کمک کردیم که امیدواریم در سال عمرانی 1401 فعالیت‌ها در این بخش به شکل مناسب انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/362949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

اسب آبی نر پس از هفت سال ماده از آب درآمد!

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون