ایران پرسمان

آخرين مطالب

بازی نیمه تمام در بــاران سنـگ تحلیل روز

بازی نیمه تمام در بــاران سنـگ
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دیدار‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر در حالی برگزار شد که تقابل تیم‌های پرسپولیس و تراکتور در تبریز به‌دلیل اتفاقاتی که رخ داد، نیمه‌تمام ماند.
شروع تشنج
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور در چارچوب هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد. دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند. دقیقه 28 ترابی قصد داشت کرنر پرسپولیس را ارسال کند، اما پرتاب بطری و سنگ باعث شد دقایقی از بازی متوقف شود. در ادامه با درخواست کیانی کاپیتان تراکتور، پرسپولیسی‌ها موفق شدند ضربه خود را ارسال کنند. نیمه نخست سرد و کسل‌کننده در دقایق باقی مانده دنبال شد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.
نیمه دوم
نیمه دوم تحت‌تاثیر جو متشنج ورزشگاه قرار گرفت. در دقیقه 50 مسابقه به‌دلیل پرتاب اشیا از سوی هواداران تراکتور به‌سمت زمین مسابقه از سوی داور قطع شد. پرتاب اشیا و سنگ به‌حدی زیاد بود که حتی عکاسان هم برای مصون ماندن از سنگ‌ها وارد زمین چمن شدند. مسابقه متوقف و «ساغلام»، سرمربی تراکتور به‌سمت هواداران تراکتور رفت و از آنها خواست که چنین کاری انجام ندهند. در هنگام توقف مسابقه بازیکنان دو تیم هم در زمین با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند که در نهایت با دخالت برخی مسئولان دو تیم درگیری خاتمه پیدا کرد. در زمان توقف مسابقه ساغلام سرمربی تراکتور در وسط زمین چمن با بازیکنان پرسپولیس صحبت می‌کرد و حتی رامین رضاییان با سرمربی تراکتور صحبت کرد. مهدی کیانی کاپیتان تراکتور با التماس از هواداران تیمش می‌خواست که سنگ‌پرانی نکنند. مسابقه بیش از 10 دقیقه به‌دلیل پرتاب سنگ از سوی تماشاگران متوقف شده بود. هواداران تراکتور با پرتاب سنگ به سوی امید عالیشاه اجازه ندادند این بازیکن کرنر بزند و در نهایت بازیکن دیگری از پرسپولیس کرنر زد. در زمان توقف مسابقه، داور محمد مسلمی‌پور از تراکتور و حامد پاکدل از پرسپولیس را با کارت قرمز جریمه کرد و هر دو تیم 10 نفره شدند. در ادامه بازهم سنگ‌پرانی بازیکنان ادامه داشت و باعث شد داوران و بازیکنان از ورزشگاه فرار کنند. بازیکنان پرسپولیس هم بعد از این اتفاق دیگر در زمین باقی نماندند و به‌سمت رختکن فرار کردند.
بیانیه پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس به‌دنبال اتفاقات دیدار این تیم در خانه تراکتور بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از بیانیه آمده است: «فوتبال (پنجشنبه شب) شبی دردناک را تجربه کرد و آنچه روی داد نتیجه برگزاری مسابقه به هر قیمت و بدون توجه به امنیت جانی اعضای تیم‌ها بود. این مسابقه از همان ابتدا شرایط شروع‌شدن نداشت و جراحتی بزرگ به فوتبال ایران وارد شد. شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه، پیش از شروع آن هویدا بود. حضور‌ بیش از 30 درصدی تماشاگران‌ در‌ ورزشگاه، فحاشی و حمله با سنگ و اشیای دیگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرایط نیز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتی یحیی گل‌محمدی همراه با دستیار خود برای بررسی شرایط زمین وارد شدند، با این مسائل روبه‌رو بودند که سنگی هم دستیار سرمربی پرسپولیس را از ناحیه پهلو دچار جرح کرد. » همچنین محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات و حاشیه‌های رخ داده در دیدار این تیم مقابل تراکتور اظهارداشت: این اتفاقات به‌خاطر عدم درایت دوستان رقم خورده است. وقتی دستورالعمل بوده که کلا 30 درصد تماشاگر به ورزشگاه بیاید؛ ناظر چرا اجازه داد بازی برگزار شود؟ متاسفانه این اتفاقات از قبل از بازی شروع شده و به‌جایی رسید ک داور مجبور شد بازی را قطع کند. واقعا کسب مقام و سه امتیاز به چه قیمتی؟ اگر خدایی نکرده یکی از سنگ‌ها به چشم کسی برخورد می‌کرد چه کسی جوابگو بود. آن همه سنگ از کجا می‌آید؟
بیانیه تراکتور
به گزارش رسانه رسمی باشگاه تراکتور، در پی اتفاقات بازی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام(ره) و نیمه‌تمام ماندن بازی، باشگاه تراکتور اطلاعیه‌‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «اتفاقاتی در بازی تراکتور و پرسپولیس از سوی عده‌ای تماشاگر ناشناس رخ داد که مورد تایید این باشگاه نیست و افراد متخلف قطعا ارتباطی با هواداران واقعی تراکتور ندارند. این افراد به حالت مشکوک و صرفا برای ایجاد تنش در ورزشگاه حضور یافته بودند. هیچ‌کدام از مشوقان باشگاه و رابط شهرستان‌ها، افراد تنش‌آفرین را نمی‌شناختند و به‌نظر می‌رسد عده‌ای برای ضربه‌زدن به تراکتور در هفته‌های پایانی لیگ‌برتر، بین هواداران این تیم حضور یافته بودند. متاسفانه تعدادی از اعضای تیم رقیب نیز با هدف ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود با رفتارهای تنش‌زا هواداران را تهییج و سکوها را ملتهب کردند. از جمله این رفتارها پرتاب سنگ به سمت هواداران از سوی امید علیشاه و مهدی ترابی بود که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. سوال ما این است که کجای دنیا بازیکن حریف به هواداران میزبان توهین کرده و به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کند؟!» از سوی دیگر میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه تراکتور که با برنامه ورزشگاه صحبت می‌کرد در ادامه با اشاره به پرتاب سنگ از سوی عالیشاه به سوی تماشاگران تراکتور گفت: کجای دنیا بازیکن به تماشاگر و هوادار ناسزا می‌کند و به‌سمت آنها سنگ پرتاب می‌کند؟ شما دیدید سنگی که ترابی به پای بازیکن ما زد و عالیشاه باعث تحریک هواداران شد. خدا را شکر با ورود یگان ویژه اتفاق خاصی رخ نداد. یک گلایه هم از کادرفنی پرسپولیس دارم، بعداز اینکه عوامل تیم و باشگاه تراکتور سکوها را آرام کردند و قرار شد تیم داوری به زمین برگردد؛ 10 دقیقه در راهرو منتظر شدند تا پرسپولیس بیاید و بازی برگزار شود اما متاسفانه بازی انجام نشد.
شکایت
باشگاه پرسپولیس با توجه به میزبانی تراکتور در بازی پنجشنبه شب گذشته و حمله 2 تماشاگر به سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، شکایت خود را به کمیته انضباطی فوتبال و مراجع قضائی شهر تبریز ارائه خواهد کرد. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس؛ در پی حوادثی که در ورزشگاه یادگار امام(ره) روی داد، باشگاه پرسپولیس شکایت خود از باشگاه تراکتور به‌عنوان میزبان مسابقه تقدیم فدراسیون فوتبال خواهد کرد. این باشگاه همچنین به‌طور خاص از 2 تماشاگری که هنگام حضور یحیی گل‌محمدی در جایگاه به وی حمله کردند به مراجع قضائی و دادستانی شهر تبریز شکایت می‌کند.
نتایج دیگر دیدارهای هفته 28:
نساجی مازندران 2 هوادار یک
پیکان یک فولاد 2
سپاهان 3 شهرخودرو صفر
گل‌گهر 2 نفت مسجد‌سلیمان صفر
فجرسپاسی صفر ذوب‌آهن یک
صنعت‌نفت صفر مس‌رفسنجان 2
استقلال صفر آلومینیوم صفر

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/372427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»