ایران پرسمان

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهور: دولت به دنبال ایجاد شرایط بهتر و مطلوب است سیاست روز

معاون رئیس جمهور: دولت به دنبال ایجاد شرایط بهتر و مطلوب است
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مهر / معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با برنامه مدون و خط مشی مشخص بدنبال ایجاد شرایط بهتر و مطلوب است.
سید محمد حسینی روز شنبه در جلسه شورای مدیران عامل مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، تحول گرایی را خصوصیت بارز دولت مردمی دانست و گفت: دولت مصمم است در عرصه‌های مختلف، گام‌های بلند و ماندگاری در مسیر تعالی، تکامل و توسعه کشور بردارد.
وی تاکید کرد: دولت سیزدهم بر اساس برنامه مدون و خط مشی مشخص با روحیه انقلابی و اراده راسخ، رفع موانع پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف با هدف گره گشایی از مشکلات مردم و ایجاد شرایط بهتر و مطلوب را با جدیت پیگیری می‌کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تاریخچه ایجاد مناطق آزاد در سطح دنیا بعد از جنگ جهانی دوم و توجه به این مناطق در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای توسعه ظرفیت‌های مناطق آزاد ضرورت دارد از تجربیات موفق دنیا در این حوزه استفاده شده و با رفع کاستی‌ها و نارسایی‌ها، به رونق و شکوفایی این مناطق افزود و البته دکتر محمد، به عنوان نیرویی جوان، باانگیزه، متخصص و دارای روحیه جهادی می‌تواند منشأ اقدامات و تحولات جدی در این حوزه باشد.
حسینی اجرای قوانین مربوط به مناطق آزاد را در حوزه مناطق آزاد حائز اهمیت دانست و گفت: برخی مشکلات ساختاری و عدم اجرای قوانین مربوط به این مناطق باعث شده تا برخی کشورهای همسایه در جذب سرمایه گذاری خارجی از کشورمان پیشی بگیرند لذا لازم است دولت و مجلس با نگاه ملی برای شکل گیری مدیریت واحد و متمرکز در این مناطق و تبدیل برخی بخشی نگری به مدیریت یکپارچه تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات خوبی تاکنون در این مناطق انجام شده است ولی حتی اگر شرایط مطلوبی هم داشتیم باز هم نباید به آن بسنده کرده و مدام لازم است برای رشد و تعالی بیشتر، تلاش و مجاهدت کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: فلسفه تأسیس مناطق آزاد این است که بدور از سیستم رایج بروکراسی اداری با سهولت بیشتر و با مدیریت واحد و یکپارچه و بدور از بخشی نگری، اهداف تجاری و اقتصادی را در سطح ملی محقق سازد.
حسینی با تاکید بر عزم و اراده رئیس جمهور و دولت مردمی برای رفع موانع، انجام اقدامات تحولی و اصلاح نارسایی‌ها، اظهار داشت: نمونه اراده و عزم جدی دولت در آزاد سازی سواحل نمایان است و دولت مصمم است با همین اراده در سایر حوزه‌ها نیز به نفع مردم تحول ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد باید از جاذبه کافی برخوردار باشند تا سرمایه گذار و کارآفرین با سهولت و بدون نگرانی در آن به فعالیت بپردازد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد پیشران اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، گفت: دیگر مثل گذشته نباید روی درآمدهای سنتی مانند فروش نفت تمرکز کنیم همچنان که امروز 40 درصد از درآمد فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و با توجه به کمبود آب برای کشاورزی، در شرایط کنونی باید روی اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و مناطق آزاد و تولید دانش بنیان تکیه داشته باشیم و در این زمینه دولت مسئولیت بزرگی بر عهده دارد.
حسینی بر لزوم همدلی و هم افزایی تمام قوا و دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی تاکید کرد و گفت: برای انجام اقدامات اساسی و مؤثر لازم است وفاق نخبگانی و همگرایی ایجاد شود. اگر با این رویکرد رو به جلو، رشد و تعالی و تکامل و پیشرفت حرکت کنیم، شرایط بهتری خواهیم داشت.
وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در حوزه علم و فناوری تاکید کرد: مشکل اساسی این است که این دستاوردهای باارزش، تجاری سازی و به ثروت تبدیل نشده است و باید با اهتمام ویژه ای در این زمینه حرکت کرد و مناطق آزاد می‌توانند نقش مهمی در این حوزه داشته باشند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی و توسعه روابط با کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: افزایش سطح روابط سیاسی و تجاری با کشورهای دوست و همسایه، فرصت مناسبی برای فعال شدن مناطق آزاد تجاری اقتصادی است تا سهم مناطق آزاد در حوزه صادرات، خدمات، تولید و اشتغال افزایش یابد.
حسینی در ادامه تعامل و همکاری متقابل رؤسای مناطق آزاد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حائز اهمیت دانست و گفت: تعامل معقول و منطقی در این زمینه می‌تواند در هماهنگی و درک مشترک و استفاده از قابلیت‌های طرفین در پیشبرد امور، مؤثر و مفید باشد. ضمن اینکه، دولت و شخص رئیس جمهور اگر ضعف و سو استفاده‌ای هم وجود داشته باشد اراده لازم برای برخورد را دارند.
وی همچنین بر پیگیری مطالبات و مشکلات مطرح شده توسط رئیس و رؤسای مناطق آزاد تاکید کرد.
در این جلسه سعید محمد رئیس و تعدادی از مدیران عامل مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خویش، برخی مشکلات و موانع قانونی فعالیت‌های خود را با معاون پارلمانی رئیس جمهور در میان گذاشتند.
ادیانی معاون تقنینی معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز در این دیدار از رئیس و رؤسای مناطق آزاد خواست تا پیشنهادات احتمالی خود را در زمینه اصلاح و وضع قانون و گنجاندن احکام جدید در برنامه هفتم توسعه، به معاونت امور مجلس ارایه دهند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/377314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آبشار تارم، در شهرستان نی ریز استان فارس

راه آهن زیبای سیستان بلوچستان

گوناگون/ عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

ورود هولناک سیلاب به داخل فروشگاه ها در دبی

بهار زیبای هورامان در استان کردستان

بگو ببینم رو نمازت غیرت داری؟

کیسه هوا موتورسوارها چگونه عمل می کند؟

آبشار اسکوگافوس؛ جاذبه اصلی روستای اسکوگار در ایسلند

حکمت/ حق را به باطل نفروشید

ربات «اطلس» بازگشت!

آسمان مال من است

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

بیش از 7000 هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران

منطقه زیبای پامنار خوزستان

فوران آتشفشان فرودگاهی در اندونزی را تعطیل کرد

دژ محمدعلی خان بختیاری در روزهای بارانی

برگی از تاریخ/ شهیدی که پارتی‌بازی نکرد

شکوهِ آینه کاری در کاخ گلستان

قابی زیبا از طبیعتِ بهاری استان گلستان

محمودزاده: وزرای راه، صمت، رفاه و کشور باید تغییر کنند

بهادری جهرمی: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید

انتقاد آذری جهرمی به رئیسی درباره مسئله حجاب

توصیه آخوندی برای روزهای بعد از حمله ایران به اسرائیل

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

دو نشانه ی انسان نادان

حضور پلنگ در کوهسرخِ خراسان رضوی

بز های غش کننده!

واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه

ذوق زدگیِ لاک پشت برای غذایش

میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند

علم منتظر معجزه نمی ماند