ایران پرسمان

آخرين مطالب

زاکانی در صحن شورا:

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در برج میلاد/خدمت، مشارکت و پیشرفت محور تمام برنامه‌های شهرداری است شهرداری تهران

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در برج میلاد/خدمت، مشارکت و پیشرفت محور تمام برنامه‌های شهرداری است
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - شهردار تهران گفت:16 هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری خاتمه پیدا کرد و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان نیز از محل مشارکت هایی که از سابق باقی مانده بود و سهم شهرداری در نظر گرفته نشده بود، به شهرداری بازگشت و آماده برای استفاده در موضوع تهاتر برای اداره بهتر شهر است.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز ده ماه و یک روز است که در شهرداری مشغول به کار هستیم، اظهار کرد: حاصل این مدت تلاش، نمایشگاهی است که در بوستان گفتگو برگزار می شود و در منظر عموم مردم قرار دارد تا ابعاد اقدامات انجام شده ارائه شود.
شهردار تهران افزود: افق و دیدگاهی در شهر دنبال می کنیم که ما به ازای آن همایش سرمایه گذاری است که 15 و 16 تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد و در کنار آن نمایشگاه از 12 تا 17 تیرماه برگزار می شو. در برج میلاد برای مشارکت پذیری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای آینده جلساتی را برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه راهی که طی شد ابعاد مختلفی داشت، خاطرنشان کرد: 16 هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری خاتمه پیدا کرد و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان نیز از محل مشارکت هایی که از سابق باقی مانده بود و سهم شهرداری در نظر گرفته نشده بود، به شهرداری بازگشت و آماده برای استفاده در موضوع تهاتر برای اداره بهتر شهر است.
زاکانی همچنین تصریح کرد: سه کلمه به عنوان محور مورد توجه است که خدمت، مشارکت و پیشرفت این سه محور هستند و تمام کارها حول این سه کلمه خلاصه می شود. تمام توجهات ما پیرامون آن انجام می شود.
شهردار پایتخت تاکید کرد: برای کارکرد های خود نیز افق بلند 10 ساله را به عنوان چشم انداز در نظر گرفته ایم که تلاش ما این است در عرصه کالبدی شهر در محور 325 ایستگاه مترو و ایستگاه های بی آرتی، نوسازی شهر را دنبال کنیم.
زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که شهر را نوسازی کنیم، گفت: در 11 خط 325 ایستگاه داریم که در محدوده شهری قرار دارد. از این تعداد ایستگاه تا امروز 143 ایستگاه فعال است.
توسعه شهر بر مدار صحیح؛ برنامه بلند مدت
وی افزود: از ماه ها قبل برنامه ریزی را آغاز کردیم و تا شعاع حداکثر 800 متر پیرامون آن پارسل ها و سلول ها را هدف گذاری و برنامه ریزی کردیم. در منطقه هفت حداقل سه ایستگاه واضح و مشخص است و در هفته جاری در کمیسیون ماده پنج بررسی می شود. در نگاه بلند مدت توسعه شهر را بر مدار درست خواهیم داشت.
زاکانی با بیان اینکه پیش از سال 48 توسعه تهران شمالی جنوبی و پس از آن شرقی، غربی بود، اظهار کرد: این طرح اقدامی بزرگ در شهر است که ابعاد بسیار بزرگی دارد؛ به اندازه ای که 49.2 درصد پارسل های شهر تهران را در برخواهد گرفت. اگر ایستگاه های بی آرتی موثر را نیز وارد مدار بررسی و کارکردی قرار دهیم 62.2 درصد مساحت کل شهر را شامل خواهد شد که شاید بزرگترین کلان پروژه ای باشد که در دستور کار ماست.
هدف از بازپیرایی اول رفع نیاز مردم و دوم ایمنی شهر است
وی افزود: هدف اول بازپیرایی شهر بر اساس نیازهای مردم و هدف دوم ایمنی شهر است. از 12 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار آسیب می بینیم که رهایی از آن جز نوسازی گسترده و فنی میسر نیست.
شهردار تهران با بیان اینکه به طور متوسط 9 هزار و 500 قدم در شهر راه می رویم، یادآور شد: این میانگین در دنیا 13 هزار قدم است.
وی با تأکید بر معماری ایرانی-اسلامی و ایجاد هویت جدید با توجه به این نوع معماری، خاطرنشان کرد: هویت جدیدی برای شهر با این اقدام ایجاد خواهد شد.
281 هزار میلیارد برای تکمیل خطوط هفتگانه
زاکانی تأکید کرد: کسب منابع برای توسعه زیرساخت های شهری نیز یکی دیگر از اهداف است. در شهر ما از 253 کیلومتر مترو برخورداریم اما در خط 8،9، 11 در ابتدای مسیر هستیم. 70 هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط هفتگانه نیاز داریم و برای سه خطی که در آغاز هستیم 211 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه اگر منابع تأمین شود می توان تکمیل خطوط را به پنج سال تقلیل داد، گفت: این بزرگترین پروژه کالبدی شهر ما به شمار می رود. هم الزام قانونی و هم تجربه های موفق در سطح جهان داریم که می توانیم دستاوردهای ویژه ای برای شهر خلق کنیم.
زاکانی تأکید کرد: با مسئولیت پذیری تمام به دنبال این هستیم که عرصه را برای خدمت رسانی به مردم باز کنیم. بر هم انباشتگی مسائل به گونه ای است که اگر مشارکت مردم را جلب نکنیم مشکلات برطرف نخواهد شد. جز تکیه به مردم و توجه به دانش و علم و بهره مندی از ظرفیت های علمی و دانشی شهر نمی توانیم بار شهر را برداریم.
مسکن بزرگترین مشکل فعلی مردم است
وی همچنین تصریح کرد: جز خدمت، مشارکت و پیشرفت برای شهر، به نیازهای شهر توجه کردیم. نیازی که در شهر با بسامد بالا مورد توجه قرار گرفته و مردم را تحت فشار قرار داده، مسکن است. ما یک میلیون مسکن برای خانوارهای موجود نیازداریم. برای 9 میلیون و 800 هزار نفر سه میلیون و 300 هزار واحد مسکن نیازمندیم که یک میلیون واحد کمبود شهر است. این افزایش تقاضا باعث سوداگری شده است.
شهردار تهران افزود: 51 درصد جمعیت اجاره نشین هستند. در حوزه تملکی و استیجاری با موضوع گرانی مواجه هستیم. در این راستا اقدام کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را دنبال می کنیم که در کوتاه مدت به دولت در حوزه استیجاری و تمدید خودکار قراردادها کمک می کنیم و شرایط نظارت وزارت راه و شهرسازی را فراهم می کنیم.
300هزار واحد مسکونی خالی در تهران
وی با بیان اینکه ارائه مساعدت در حوزه استیجاری خواهیم داشت، تصریح کرد: 300 هزار واحد مسکن خالی در تهران به ویژه در شمال شهر داریم و حق و حقوق مردم را در این حوزه مورد صیانت قرار خواهیم داد و وارد چرخه استفاده خواهیم کرد.
زاکانی تأکید کرد: در حوزه تملک افزایش سقف تسهیلات را دنبال می کنیم و آنچه در سایر شهرهاست به طور ویژه در تهران مورد توجه قرار می گیرد. کاهش زمان صدور پروانه برای تسریع در ساخت نیز مورد توجه است. به طور میانگین مدت زمان صدور پروانه 360 روز است که وعده داده بودیم به کمتر از دو ماه برسد که در برخی مناطق دو ماه و در برخی مناطق پنج ماه است.
وی ادامه داد: اگر کمیسیون ماده هفت و بحث نما مورد توجه قرار بگیرد وعده کمتر از دو ماه محقق خواهد شد. بر اساس قانون الزام داریم به کمتر از دو هفته برسیم که نیازمند اطلاعات برخط دیگر دستگاه ها هستیم. اگر زیرساخت ها فراهم شود زمینه سازی مناسبی را برای کاهش زمان شاهد خواهیم بود.
شهردار تهران با بیان اینکه ارائه مشوق ها سومین موضوع در بحث تملکی است، یادآور شد: در کمیسیون ماده پنج رویکرد تغییر کرده است. سال قبل 72 پرونده در این کمیسیون مطرح شده بود که ناظر بر پلاک ها بوده است.
توجه به طرح‌های موضعی در برنامه کوتاه مدت
وی با بیان اینکه در کمیسیون ماده پنج بازبینی شهر و ارائه طرح های موضوعی به عنوان اصل ماجرا مورد توجه قرار دارد، گفت: خیابان قزوین به عنوان خیابانی به متراژ 30 کیلومتر با تغییر پهنه زنده شد. در این بخش از کار کوتاه مدت خود توجه به بازبینی طرح های موضعی داریم تا هر هفته بتوانیم یک یا دو طرح کلان و بخشی که شهر را دستخوش تغییر قرار می دهد، مورد توجه قرار دهیم.
مشوق افزایش طبقه در بافت فرسوده
زاکانی تأکید کرد: این طرح ها در کوتاه مدت باید توسط مردم رقم بخورد و ما در این زمینه تسهیلات فراهم می کنیم. ما در زمینه ایجاد مشوق، چهار هفته پیش مصوبه ای برای افزایش طبقه در بافت فرسوده داشتیم که تا سال 98 وجود داشته که مجددا مورد توجه قرار گرفته و ابلاغ شده است. ساخت و ساز جدی در سال 1401 با این اقدام شکل می گیرد.
شهردار تهران با اشاره به سرعت بخشیدن به ساخت، تصریح کرد: قرارگاه مسکن سالانه 180 هزار مسکن را کارسازی می کند. برای 120 هزار واحد بین 22 منطقه تقسیم بندی صورت گرفته است. بنای جدی بر این است که برای این 180 هزار واحد که عمدتا در بافت راکد و فرسوده است، بتوانیم کارسازی داشته باشیم که تکلیف قانونی ما به شمار می رود تا اجازه ندهیم مردم زیر چرخ دنده های گرانی رها شوند. ورود ما زمینه سازی است و میدان داری در این زمینه نداریم.
تفاهم با مپنا مبنی بر سرمایه گذاری در خطوط مترو
وی با بیان اینکه مردم آینده روشنی را خواهند دید، خاطرنشان کرد: خط سوم تلاش ما، توسعه بر محور حمل و نقل عمومی در موضع بلند مدت است. با مپنا در 10 روز قبل جلسات مقدماتی متعددی را برگزار کردیم و تفاهماتی را داشتیم و بنا شده که در برخی خطوط سرمایه گذاری کنند.
زاکانی افزود: برخی خطوط ما فعال هستند و در باز طراحی پیرامون ایستگاه ها، ظرفیتی ایجاد خواهد شد که شهر به سمت امنیت و زیبایی پیش برود.
خود را مکلف به تهیه مسکن برای کارکنان شهرداری می‌دانیم
وی با تاکید اینکه با نقش آفرینی شهرداری در حوزه مسکن امیدواریم مردم آینده روشنی را شاهد باشند، گفت: ما خود را مکلف می دانیم شرایطی را فراهم کنیم که کارکنان شهرداری صاحب مسکن شوند.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/378233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم