ایران پرسمان

آخرين مطالب

تسلیح مبارزان فلسطینی از سوی پوتین؛ خبر بد برای صهیونیست‌ها تحلیل روز

تسلیح مبارزان فلسطینی از سوی پوتین؛ خبر بد برای صهیونیست‌ها
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
حمایت تاریخی روسیه از فلسطینی‌ها، تل آویو را نگران کرده و رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی خواستار توقف حمایت پوتین از گروه‌های فلسطینی شده است.
وقتی در سال 2005 «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه وعده داد که به رهبران فلسطینی تجهیزات و آموزش‌های نظامی ارائه خواهد داد، صهیونیست‌ها کمتر این تصور را داشتند که تجهیزات و آموزش‌های نظامی که مسکو به فلسطینی‌ها می دهد، تنها شامل تشکیلات خودگردان فلسطینی نخواهد بود، بلکه روسیه مصمم است که از همه گروه‌های فلسطینی حمایت کند. حداقل 2 بار سفر هیئتی از گروه مقاومت حماس به مسکو در شش ماه گذشته نشان می‌دهد که روس‌ها چشم امید بسیاری به مقاومت فلسطین در تحولات غرب آسیا دارند و برخلاف غربی‌ها همه تخم مرغ‌های خود را در سبد سازشگری محمود عباس قرار نمی دهند.
روابط و حمایت دولت پوتین از مقاومت فلسطین اکنون کار را به جایی رسانده که صهیونیست‌ها دست به دامن مسکو شده‌اند تا کرملین از حمایت نظامی و تسلیحاتی از گروه‌های مقاومت فلسطینی دست بکشد. این موضوع را خبرنگار روزنامه عبری زبان «معاریو» نیز به نقل از منابع آگاه روسی تایید کرده و گفته است که هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در تماس با پوتین نسبت به محموله‌های تسلیحاتی که از مسیر روسیه به دست گروه‌های مسلح و نظامی فلسطینی می‌رسد، ابراز نگرانی کرده است. بر اساس این گزارش، اسرائیلی‌ها مدعی هستند که اطلاعاتی در اختیار دارند که منبع و مسیری که تسلیحات برای رسیدن به فلسطین طی می‌کنند از روسیه می باشد.
نکته قابل توجه در درخواست صهیونیست‌ها از کرملین برای توقف ارسال تسلیحات به گروه‌های فلسطینی آن است که در حال حاضر مسکو روابط بسیار سردی را با تل آویو تجربه می کند و جنگ در اوکراین باعث شده تا اختلافات روس‌ها و صهیونیست‌ها زبان باز کند. این اختلافات حتی تا بدان جا بالا گرفت که «ولادیمیر پوتین» دستور تعطیلی آژانس یهود را در مسکو و دیگر شهرهای روسیه امضا کرد و تقلای مقامات ارشد تل آویو برای جلوگیری از تعطیلی آژانس یهود در روسیه راه به جایی نبرد. در این شرایط اکنون که موضوع ارسال سلاح از منبع روسیه به مقصد فلسطین و گروه‌های فلسطینی چالش جدیدی را به چالش‌های گذشته میان روسیه و رژیم صهیونیستی افزوده است، بعید به نظر می‌رسد که روس‌ها برای تماس تلفنی رئیس رژیم صهیونیستی ارزشی قائل شوند و به احتمال بسیاری حمایت مسکو از گروه‌های فلسطینی بعد از این نیز ادامه خواهد داشت.
در عین حال باید در نظر داشت که حمایت روسیه از گروه‌های فلسطینی موضوع جدیدی نیست و روابط دو طرف ریشه در تاریخ معاصر روسیه در دوران اتحاد جماهیر شوروی دارد. تا آنجا که کتاب «اتحاد جماهیر شوروی و سازمان آزادی بخش فلسطین» تایید می‌کند که حجم قابل توجهی از تسلیحاتی که سازمان آزادی بخش فلسطین پیش از دوران سازش و در نبرد با صهیونیست‌ها بدست می آورد، از سوی شوروی تامین و پشتیبانی می شد و این حمایت پس از سقوط شوروی نیز در دوران روسیه تا کنون ادامه یافته است.
محکومیت جهانی تل آویو از مادرید تا نیویورک
با وجود آن که یک هفته از بمباران نوار غزه در جنگ سه روزه می گذرد، محکومیت‌های جهانی تجاوزات صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط نیز شهروندان انگلیسی که شرمنده حمایت دولت شان از تجاوزات ضدانسانی و ضد حقوق بشری تل آویو علیه فلسطینی‌ها هستند، روز شنبه اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز ضد صهیونیستی کردند. در این ارتباط گفته شده که حامیان مردم فلسطین از قشر‌ها، ملیت‌ها و ادیان مختلف بار‌ها با برپایی تظاهرات برابر ساختمان نخست‌وزیری انگلیس پایان دادن به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
یک فعال مدنی و حامی فلسطین در این باره گفت: من برای آزادی فلسطین، برای محکوم کردن کشتار و آزار مردم فلسطین در این تظاهرات شرکت کرده‌ام.
در عین حال ابراز خشم از صهیونیست‌ها و کشتار مردم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی محدود به لندن و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیست، بلکه در اسکاتلند واقع در شمال انگلستان هم روز جمعه شمار زیادی از هواداران تیم سلتیک (مشهور‌ترین تیم فوتبال اسکاتلند) بار‌ها با برافراشتن پرچم فلسطین و حمایت از آزادی مردم فلسطین خشم و انزجار خود را از صهیونیست‌ها و جنایاتشان ابراز کردند. یک ورزشکار اسکاتلندی حامی مردم فلسطین پس از پایان مسابقه در جمع خبرنگاران گفت: دولت‌های غربی در سمت و سوی پشتیبانی از اسرائیلند. چشمان خود را به روی جنایات این رژیم می‌بندند. دولت‌های غربی همیشه فلسطینیان را نادیده می‌گیرند و فلسطینی‌ها هم صدایشان به جایی نمی‌رسد و ما تلاش می‌کنیم صدای آنان باشیم و به حمایت از آنان تا آزادی سرزمینشان ادامه خواهیم داد.
همچنین صدها نفر در آلمان با برگزاری مراسمی در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه، جنایت‌های اشغالگران علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند. آنها همچنین با روشن کردن شمع، همبستگی خود را با خانواده شهدای غزه و ملت فلسطین ابراز داشتند. شهر مادرید نیز شاهد تجمع فعالان حامی ملت فلسطین بود. این تجمع در مقابل وزارت خارجه اسپانیا برگزار شد و شرکت کنندگان در آن تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه و سکوت بین‌المللی در قبال آن را محکوم کردند.
در آن سوی اقیانوس اطلس در آمریکا نیز یهودیان آمریکایی در کنار سایر مردم در شهر نیویورک، تظاهرات گسترده‌ای بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کردند. تظاهر کنندگان ضمن انزجار از رژیم کودک کش اسرائیل، با خانواده‌های شهدای غزه ابراز همدردی کردند.
اسیر فلسطینی در آستانه شهادت
شهروندان فلسطینی نیز با وجود آن که تحت ظلم و اشغال نظامیان صهیونیست قرار دارند، اما همچنان مصمم هستند که به مقاومت علیه اشغالگران ادامه دهند. این روزها نام «خلیل عواوده»، اسیر فلسطینی بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد و او که در اعتراض به بازداشت چند ماهه و غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده، اکنون در 154 روز اعتصاب غذا به سر می برد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل جان «خلیل عواوده»، اسیر فلسطینی دانست و نسبت به آسیب جانی به این اسیر فلسطینی هشدار داد.
مدیریت زندان‌های اسرائیل موسوم به «شباس» نیز گزارش داد که وضعیت جسمی خلیل وخیم است. شرایط این اسیر فلسطینی در اعتصاب غذا در حالی است که «دلال عوده» همسر خلیل هفته پیش طی اظهاراتی تاکید کرد که شوهرش از درد قفسه سینه و قلب بسیار رنج می‌برد و وضعیتش بسیار وخیم است و هر لحظه احتمال جان باختن وی وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/383339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌ شدند

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد