ایران پرسمان

آخرين مطالب

میرتاج‌الدینی: شرایط ما را در برجام بپذیرند توافق حاصل می‌شود سیاست روز

میرتاج‌الدینی: شرایط ما را در برجام بپذیرند توافق حاصل می‌شود
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - فارس / نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات برجام برای کشور باید انتفاع اقتصادی داشته باشد و منجر به رفع تحریم‌ها شود گفت: در حال حاضر توپ در زمین طرف مقابل ماست و اگر آنها شرایط ما را بپذیرند توافق حاصل می‌شود.
محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و اقامه اولین نماز جمعه شهرستان نهاوند پس از انقلاب در حسینیه شهید حیدری اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات برجام به مرحله حساسی رسیده و کلیات آن از سوی تیم مذاکره‌کننده و شورای عالی امنیت ملی پذیرفته شده است. 
وی افزود: اگر چه متن طرف غربی از سوی ما پذیرفته شده اما ملاحظاتی از سوی ما دیده شده که برای طرف مقابل ارسال شده است و در صورت پذیرفتن آن کار تمام می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون توپ در زمین طرف مقابل ماست و اگر آنها شرایط ما را که عمدتا مربوط به رفع تحریم‌ها بپذیرند توافق حاصل می‌شود.
آمریکا تاکنون سه معاهده بین‌المللی را نقض کرده است
وی تأکید کرد: هدف ما از مذاکرات هسته‌ای این است که تحریم‌ها رفع شود و این مذاکرات برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد.
میرتاج‌الدینی برجام را در شرایط فعلی همانند یک چک نقد نشده عنوان کرد و افزود: مساله برجام همانند یک چک نقد نشده است که متاسفانه دولت قبلی نتوانست آن را نقد کند و الان این چک در دست ماست و ما با مذاکره به دنبال نقد کردن آن هستیم. 
وی اضافه کرد: تمام مذاکرات صورت گرفته برای این است که ما بتوانیم چک را نقد کنیم و نقد کردن آن این است که تحریم‌ها برداشته شود و انتفاع اقتصادی برای ما در بر داشته باشد. 
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف ما آمریکای پیمان‌شکنی است که تاکنون سه معاهده بین‌المللی را نقض کرده است افزود: پیمان‌شکنی آمریکا برای دنیا شناخته شده است، ماهیت اصلی این کشور عوض نشده و ما باید کاملا منافع خودمان را مد نظر قرار دهیم. 
وی در این زمینه عنوان کرد: تاکنون آمریکا سه معاهده بین‌المللی را با چین ، روسیه و ایران نقض کرده و لذا در در صورت توافق نهایی ما باید به دنبال تضمین باشیم.
راستی‌آزمایی به عنوان یکی از ابزارهای مجلس برای نظارت بر روند توافق
میرتاج‌الدینی با بیان اینکه سقوط ارزش پول ملی ما بعد از برجام اتفاق افتاد لذا باید مراقب بود که دوباره اینها تکرار نشود، مذاکرات را بر سه اصل استوار خواند و گفت: در مذاکرات برجام یک اصل ما این است که پس از توافق نهایی تحریم‌ها برداشته شود و مراودات بانکی ایجاد و نفت ما بدون مانع از سوی آمریکا فروخته شود. 
وی افزود: البته در دولت آیت‌الله رئیسی فروش نفت دو برابر شده است اما باید این فروش در یک فرایند عادی و بدون دور زدن تحریم‌ها انجام شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از راستی‌آزمایی به عنوان یکی از ابزارهای مجلس برای نظارت بر روند توافق یاد کرد و گفت: در راستی‌آزمایی که از سوی مجلس به تصویب رسیده ما به دنبال آن هستیم که بدانیم آیا می‌توانیم فروش را در کشورهای که تاکنون نفت ما را خریداری نکرده‌اند، انجام دهیم؟
وی برخورداری از انتفاع اقتصادی را از دیگر شروط پذیرش برجام عنوان کرد و افزود: توافق نهایی می‌بایست برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد و بر اساس آن شرکت‌های اقتصادی ما نباید تحریم شوند.
میرتاج‌الدینی با طرح این سوال که تضمین ما برای برجام چیست و چگونه باید مطمئن شویم که اتفاقات گذشته تکرار نخواهد شد اضافه کرد: اگر هر لحظه آنها بخواهند تحریم‌ها را برگردانند برخلاف گذشته ما هم با قدرت و فوری از برجام برخواهیم گشت و از ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد.
وی به آثار اقتصادی برجام در صورت حضور نهایی توافق اشاره کرد و افزود: اگر مذاکرات نهایی شود ما بر اساس رهنمودهای رهبری و تلاش دولت و مجلس انقلابی قدرت اقتصادی و زیرساختهای خود را بازسازی می‌کنیم. 
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز کشور ما مساله آب است که بخاطر تغییرات اقلیمی بوجود آمده که برای رفع این مشکل تصمیمات خوبی گرفته شده است از جمله آن اختصاص 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این راستاست.
دولت سیزدهم رکورد سفرهای استانی را در در بین دولت‌های گذشته شکست
وی آینده کشور را با تلاش‌های همگانی امیدوارکننده و روشن عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دولت پای کار است و آقای رئیسی یک لحظه برای حل مشکلات اقتصادی آرامش ندارند.
میرتاج‌الدینی سفرهای استانی را نمونه بارز تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی کرد و گفت: دولت سیزدهم رکورد سفرهای استانی را در در بین دولت‌های گذشته شکست به گونه‌ای که حتی در دولت دهم یک سال و نیم طول کوشید که همه سفرهای استانی انجام شود اما در دولت سیزدهم یک ساله تمام سفرها به استان های کشور انجام گرفت.
وی گفت: باید همه تلاش کنیم تا ضعف‌ها برطرف شود تا بتوانیم از مشکلات فعلی عبور نمائیم که البته این مساله نیز با یاری خدا اتفاق خواهد افتاد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شرط ادامه حرکت در مسیر انقلاب را انقلابی ماندن عنوان کرد و گفت: اگر چه انقلابی بودن مهم است اما انقلابی ماندن مهمتر است و علاوه بر آن مبارزه کردن تا آخر مسیر هم مهم است.
وی با بیان اینکه استقامت در راه خدا اولین شرطش این است که بصیرت وجود داشته باشد و نسبت به زمانه خود آگاهی کافی داشته باشیم تأکید کرد: امروز دشمنان برای جلوگیری از نمایان شدن حقیقت فضای سنگینی را بوجود می‌آورند، یعنی برای تحت شعاع قرار دادن افکار گاهی فضای سیاسی را از طریق فضای مجازی آنقدر سنگین می‌کند که نمی‌توان به حقیقت پی برد.
میرتاج‌الدینی به مساله جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: دولت رئیسی به میدان آمد و این مشکل را برطرف‌ کرد و بر اساس سیاست اقتصادی دولت امسال مشخص می‌شود چقدر در ارز صرفه‌جویی شده است.
وی به دستاوردهای نظامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران در حال حاضر به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده و کسی نمی‌توانند بدون حضور ایران برای منطقه تصمیم‌گیری کند چرا که از نفوذ سیاسی و معنوی کشور ما در لبنان و سوریه و بحرین و یمن آگاهی دارند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/383863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

مبارزه نفس‌گیر دو زرافه

لحظه جذاب و تماشایی خارج شدن پروانه از پیله‌اش

تکنیک جالب یک شتر برای بالا رفتن از تپه شنی

گوناگون/ با عجایب هستی بیشتر آشنا شوید؛ جانوری آبی با بادبانی کوچک

لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه!

آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟

غافلگیری و سکوت جگوار هنگام شکار طعمه خود

یک "I LOVE YOU"ی زیبا

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

امیر سلیمانی: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود

پیام مقامات آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سراسر کشور برگزار می‌شود

حمله فسفری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول

بلعیده شدن یک سنجاب توسط یک مرغ دریایی

ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان

لحظه تیک آف از فرودگاه میامی از نمای کابین خلبان

حمل و نقل دلهره آور ریلی در هند

یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار

اژه‌ای خطاب به مسئولان قضائی: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید

انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد؛ واقعا درک نمی‌کنم چرا جامعه را به تقابل می‌کشانید؟

اوکراین: اگر در برابر روسیه شکست بخوریم، «جنگ جهانی سوم» شروع خواهد شد

گاف جدید بایدن را ببینید!

بن‌گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد

فرصت مذاکره؟

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوناگون/ گورهای شگفت‌آور

بزرگترین آبشار جهان در جنگل بارانی گویان

سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

شعر خوانی دختر شیرین زبان

واکنش جدید آمریکا و اروپا به پاسخ موشکی ایران

شبکه «ای بی سی» آمریکا: پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است

رحیم‌پور ازغدی: این اولین‌بار است که اسرائیل تودهنی می‌خورد

عضو اتاق بازرگانی: 30 درصد تولید برق دنیا از تجدیدپذیر است که در ایران این عدد 1.3 درصد است

کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید

چین: از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهیم کرد

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد