ایران پرسمان

آخرين مطالب

افزایش 25 درصدی بلیت مترو در سال 1402+ جزئیات اقتصاد روز

افزایش 25 درصدی بلیت مترو در سال 1402+ جزئیات
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - بنابر پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، افزایش نرخ بلیت مترو به میزان 25 درصد با حداکثر آراء موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر ، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لوایح بهای خدمات در سال 1402 شامل تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه پس از ماه مبارک رمضان اعمال خواهد شد، اظهار کرد: پیشنهاد شهرداری برای افزایش نرخ کرایه مترو، پیش بینی ورودی و مبلغی برای پیمایش کیلومتر در مترو است و در ساعات اوج و غیر اوج مبالغ متفاوت خواهد بود.
تشکری هاشمی تأکید کرد: برای کسانی که به صورت الکترونیک بلیت خریداری می کنند و کسانی که به صورت حضور بلیت می خرند، تفاوت قیمت وجود خواهد شد؛ همچنین در ساعات غیر پیک کرایه ها 15 درصد ارزان تر خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عدد پایه دو هزار و 295 تومان به صورت الکترونیک در ساعت غیر پیک و دو هزار و 700 تومان در ساعات پیک است، یادآور شد: نرخ بلیط به صورت حضوری در گیشه دو هزار و 550 تومان در ساعت غیر پیک است و در ساعت پیک به صورت خرید حضوری سه هزار تومان خواهد بود.
وی ادامه داد: مبلغ ورودیه مترو از حداقل دو هزار و 295 تومان تا حداکثر سه هزار تومان پیش بینی شده و برای پیمایش پس از دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر 200 ریال به سر جمع هزینه ها افزوده خواهد شد.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه برای خط پنج مترو نیز حداقل مبلغ ورودیه سه هزار و 213 تومان خواهد بود که در صورت خرید حضوری در ساعات اوج سفرهای شهری تا حداکثر چهار هزار و 200 تومان افزایش خواهد یافت، گفت: حداکثر پیمایش برای 34 کیلومتر در نظر گرفته شده است؛ درحالیکه کسانی که از گلشهر وارد تهران می شوند ممکن است بیش از 80 کیلومتر مسافت را طی کنند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از 6 هزار و 273 تومان تا حداکثر هشت هزار و 200 تومان هزینه خرید بلیت حضوری از هشتگرد است که در این مسیر، مسافران بیش از 150 کیلومتر پیمایش خواهند کرد.
وی با بیان اینکه برای مسافرین فرودگاه امام (ره) از حداقل 10 هزار و 442 تومان تا 11 هزار و 602 تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: میانگین افزایش نرخ مترو حدود 31 درصد نسبت به سال 1401 بوده و نسبت به نرخ تورم که حداقل 46 درصد اعلام شده، پایین تر است.
تشکری هاشمی تأکید کرد: برای کاهش رغبت خرید بلیت های تک سفره و کاغذی، هزینه هر بلیت برای شهر تهران چهار هزار تومان، کرج پنج هزار تومان و فرودگاه امام 15 هزار تومان خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به ازای یک کارت بلیت مبلغ 12 هزار تومان از شهروند دریافت خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کارت ها همچون گذشته ودیعه ای نیست و شهروند مالک آن خواهد بود؛ دارندگان کارت های اعتباری ودیعه ای ظرف سه ماه می توانند آن را به مالکیت خود درآورند و اگر مایل نبودند می توانند مبالغ را از گیشه ها دریافت کنند.
وی افزود: برای گروه های حمایتی همچون افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و سایر بخش ها، خدمات رسانی استمرار خواهد داشت. مبلغ قابل شارژ در کارت ها 50 هزار تومان بود که به 100 هزار تومان رسید و برای اینکه شهروندان به زحمت نیفتند حداقل 100 هزار تومان شارژ را پیشنهاد دادیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه برای کسانی که از کارت بلیت رایگان استفاده می کنند، استفاده از چهار پاره سفر در روز مجاز خواهد بود، خاطرنشان کرد: رقم شارژ کارت های خاص و رایگان نیز 300 هزار تومان خواهد بود و افزایش اعتبار آن از 150 به 300 هزار تومان در این راستاست تا شهروندان کمتر دچار مشکل شوند.
وی با تأکید بر اینکه علت کاهش سفر در مترو به این دلیل است که شبکه تکمیلی نداریم، یادآور شد: اگر شبکه اتوبوسرانی تکمیل شود، مسافران مترو نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: برای خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده نمی کنند، کارت بلیت اعتباری برای استفاده از مترو و اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم با ارائه این پیشنهاد که نرخ بلیت مترو در سال آینده نسبت به امسال افزایش پیدا نکند، گفت: مابه التفاوت را شهرداری به مترو بپردازد و ما در تفریغ بودجه لحاظ کنیم. عدد اختلافی 300 تا 350 میلیارد تومان است و برای این افزایش درآمد، شهرداری را مکلف به پرداخت مابه التفاوت کنیم.
وی با بیان اینکه پنج هزار و 840 میلیارد تومان برای بهره برداری مترو پیش بینی شده است، یادآور شد: سه هزار و 300 میلیارد تومان برای مابه التفاوت بلیت مترو و بیش از دو هزار میلیارد تومان نیز برای اورهال پیش بینی شده و می توان از مسیر صرفه جویی، هزینه ها را تأمین کرد نه اینکه هزینه ها را از مردم بگیریم.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چرا ما باید بگوییم نرخ ها همین میزان باشد، اظهار کرد: اگر اینگونه عمل کنیم برای سال بعد از آن، باید رقم افزایش دو برابری باشد و این فشار وارد می کند.
وی افزود: ما 10 هزار میلیارد تومان را برای توسعه شبکه مترو و اتوبوس در نظر گرفته ایم و این رقم برای بلیت مترو نیست؛ قیمت بلیت مترو و اتوبوس یکی از ارزان ترین قیمت هاست و حتی با کشورهای همسایه نیز قابل مقایسه نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اگر مترو به درستی خدمات ارائه دهد و به موقع حرکت کند و مردم منتظر نمانند، قطعاً از مترو استفاده خواهند کرد و با خودروی شخصی تردد نمی کنند.
وی با بیان اینکه بلیت مترو در تهران نصف قیمت بلیت در مشهد است، یادآور شد: باید درآمد افراد را افزایش داد نه اینکه قیمت بلیت را پایین نگه داشت؛ چراکه تغییر یکباره آن به مردم فشار خواهد آورد.
چمران با اعلام اینکه نباید به مردم و رانندگان فشار وارد شود، تصریح کرد: اینکه رانندگان برای تعمیر و نوسازی اتوبوس اقدام نمی کنند، به این دلیل است که به صرفه نیست و درآمد آنها پایین است. از طرفی قشر مستضعف نیز از اتوبوس استفاده می کنند و باید به آنها نیز فکر کرد.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه پنج هزار و 800 میلیارد تومان بودجه برای بهره برداری مترو در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: قیمت بلیت با هزینه استهلاک 16 هزار تومان و بدون هزینه استهلاک 12 هزار و 520 تومان است اما به صورت میانگین سه هزار و 170 تومان از مردم دریافت و در واقع 75 درصد یارانه از سوی ما پرداخت می شود.
وی تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که رقم بلیت حداکثر 25 درصد افزایش پیدا کند و در روزهای آلودگی هوا و اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل، تخفیف برای استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود.
در ادامه مهدی چمران اعلام کرد: افزایش قیمت بلیت مترو حداکثر 25 درصد و میزان تخفیف خرید بلیت در ساعات غیر اوج سفر نیز 10 درصد باشد.
گفتنی است ارقام اعلامی از سوی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی بر اساس پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر افزایش 31 درصدی بوده و با تصویب افزایش 25 درصدی نرخ بلیت مترو در جلسه امروز شورا، اعداد تغییر خواهد یافت و حداکثر افزایش نباید بیش از 50 درصد باشد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/572188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند