ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله همشهری/ اعداد اعجاب‌انگیز و امیدوارکننده مترو تحلیل روز

سرمقاله همشهری/ اعداد اعجاب‌انگیز و امیدوارکننده مترو
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - همشهری / « اعداد اعجاب‌انگیز و امیدوارکننده مترو » عنوان یادداشت روزنامه همشهری نوشته محسن هرمزی(مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
88هزار میلیارد ریال هزینه صرفه‌جویی شده در مصرف سوخت، 99هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه استهلاک و لوازم یدکی خودروها، 95هزار میلیارد ریال هزینه صرفه‌جویی در اتلاف وقت مسافران، 40هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از تصادفات، 47هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا و 1600میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه تعمیر و نگهداری معابر شهری. به دقت اعدادی که اعلام شده‌اند را درنظر بگیرید؛ همه اینها ناشی از توسعه مترو در شهر تهران بوده است. با همین رویکرد است که مدیریت شهری فعلی، توسعه و نوسازی حمل‌ونقل همگانی در این بخش را مورد توجه قرار داده است. نشان به آن نشان که برنامه دقیقی برای سال آینده لحاظ شده و برای این منظور نزدیک به 27هزار میلیارد تومان در بودجه درنظر گرفته شده است. البته که بدون‌شک توسعه و نوسازی ناوگان ریلی درون‌شهری نیازمند حمایت‌های دولت است و جای امیدواری دارد که رئیس‌جمهور شخصا به مسئله‌پیدا کرده تا به‌عنوان مثال، پرداخت مبلغ اولیه برای تامین 630واگن خارجی از طریق فاینانس یا تامین اعتبار مالی تکمیل پروژه متروی تهران-پرند و پرداخت سهم تهران از بودجه سالانه کشور در دستور کار قرار گیرند.
شهرداری و شرکت متروی تهران و حومه در چنین مسیری، با تلاشی که متخصصان، مهندسان و کارگران عزیز به خرج دادند، پیش از پایان یافتن سال1401، به وعده بهره‌برداری از 5 ایستگاه در خطوط 6 و 7 جامه عمل پوشاندند تا دسترسی بسیاری از شهروندان به شبکه مترو تسهیل شود. این در حالی است که امسال با همت نیروهای داخلی، اقدامات مهمی در این حوزه رقم خورد که تنها یکی از آنها موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های قطار ملی با عمق 85درصدی تولید داخلی بود؛ قطاری که ان‌شاءالله سال آینده روی ریل خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد و تولید انبوه 15رام از آن دنبال می‌شود.
و اما در مورد خطوط 6 و 7 به این نکته باید اشاره کرد که از سال97 به بعد، سرعت تکمیل آنها کند شده بود و مدیریت جدید شهری پروژه را با 64درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت. ظرف یک‌سال با روش‌های جدید تأمین مالی توانستیم 35درصد پیشرفت ایجاد کنیم. بنابر مصوبه شورای‌عالی ترافیک می‌باید ایستگاه‌های متروی پایتخت به 330عدد و 490کیلومتر برسد، هم‌اکنون با افتتاح‌های دیروز 149ایستگاه در تهران وجود دارد. به موجب افتتاح 5 ایستگاه و یک ورودی جدید در این دوخط، گشایش‌های قابل توجهی در روند سرویس‌دهی خطوط 6 و 7 به شهروندان پایتخت صورت خواهد گرفت به‌گونه‌ای که ظرفیت مسافرپذیری و جابه‌جایی خط 6حدود 4برابر افزایش ‌‌یابد. برای افتتاح همین 5 ایستگاه و یک ورودی جدید، مبلغی بالغ بر 3هزار میلیارد تومان در بخش‌های امور ساختمانی و تجهیزاتی هزینه شده که البته تامین آن در شرایط اقتصادی کنونی کار آسانی نبوده است.
برنامه ما برای سال آینده، افتتاح حداکثری ایستگاه‌های باقیمانده خطوط 6 و 7 و همچنین رفع نواقص ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری است که این مهم با تزریق بهنگام منابع مالی، شدنی است و حتی می‌توان شاهد افتتاح 13 ایستگاه دیگر فقط در خط 6طی سال1402 باشیم. خوشبختانه تمام ارکان مدیریت شهری به اهمیت توسعه حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر واقف هستند و رویکرد بودجه‌ای شهرداری تهران برای سال1402 هم گویای همین مسئله است. در واقع سال آینده می‌تواند سالی پر از اخبار مسرت‌بخش برای شهروندان پایتخت باشد و دسترسی مراجعان مترو به ایستگاه‌های این شبکه را به‌مراتب آسان‌تر کند.‌‌
بازار

ایران پرسمان

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/621037/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ادعای مقام آمریکایی درباره مخالفت کاخ سفید با حمله به رفح

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

برگی از تاریخ/ معلم شهیدی که درس شهادت را در کلاس‌های شهامت تدریس کرد

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

معاون رئیس‌جمهور: اکنون فرصت مناسبی برای آشکارسازی ماهیت پلید سردمداران نظام سرمایه‌داری است

کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

صحنه‌ای پر بازدید از شیرجه بامزه خرس قطبی در آب

برگی از تاریخ/ شهید «حسین اسکندرلو» را بیشتر بشناسیم

خفاش‌ها نباشند دیگر از قهوه خبری نیست!

ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان

گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است

آفتاب گرفتنِ بامزه ی جوجه تیغی

صبحانه خوردن به سبک یک گوریل

موج غول پیکر در تفرجگاهِ اسپانیا

کار کردنِ دستگاه MRI بدون پوشش

حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

داستانک/ آداب و رسوم الکی

اصابت موشک‌های حزب‌الله به 2 سازه در شمال فلسطین اشغالی

رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم

نتانیاهو برای منع قرار بازداشت دست به دامان خانواده اسرای اسرائیلی شد

اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

تصادف هولناک مترو با اتوبوس؛ بیش از 50 نفر زخمی شدند

چرخش خورشید به دور افق در قطب جنوب

فوران یک آتشفشان در اندونزی و تخلیه ساکنان

لبخند بزن، تو در شارجه هستی!

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

شمال یمن بمباران شد

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم

پلن B عربستان: توافق امنیتی با آمریکا بدون رابطه با اسرائیل

بازداشت حداقل 1000 دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»