ایران پرسمان
معاون شهردار تهران:
بیشترین درخواست مردم از شهرداری در حوزه خدمات شهری است
سه شنبه 2 آذر 1400 - 11:43:00
ایران پرسمان - معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت که بیشترین درخواست مردم از مدیریت شهری پایتخت در حوزه خدمات شهری است.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری در بیست و ششمین جلسه شورا گزارشی درباره طرح تحول در نگهداشت شهر ارایه کرد و گفت: دستورالعمل طرح تحول نگهداشت شهر توسط شهردار تهران در تاریخ 8 آبان ابلاغ و اجرای طرح از 22 آبان آغاز شد.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درباره داده های وارد شده به تفکیک معضلات و مشکلات احصا شده و اعلام شده از سوی مردم در سامانه 1888 و 137 بیان کرد: در این سامانه ها سهم داده های ثبت شده مربوط به هر معاونت متفاوت است که 56/4 درصد سهم معاونت خدمات شهری، 8/6 درصد سهم معاونت فنی و عمرانی، 8/8 درصد سهم معاونت شهرسازی و معماری، 9/1 درصد سهم معاونت حمل و نقل و ترافیک و 17/1 درصد سهم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است.
نظری ادامه داد: مجموع داده های ثبت شده مربوط به معاونت های شهرداری تهران در سامانه 1888 و 137، 34 هزار و 348 داده است که حوزه خدمات شهری با 19366 داده بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
او درباره پراکندگی داده های سامانه 137 و 1888 در سطح مناطق به ترتیب اکثریت داده ها گفت: بیشترین داده ها در حوزه خدمات شهری در مناطق 2، 15 و 18 است. حوزه فنی و عمرانی در مناطق 4 و 16، حوزه حمل و نقل ترافیک در مناطق 1، 4، 6، 15، 9 و 21، حوزه امور اجتماعی و فرهنگی در مناطق 1، 11 و 18 و حوزه شهرسازی و معماری در مناطق 1، 10 و 21 بیشترین میزان داده را به خود اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درخصوص اهم خدمات انجام شده درحوزه خدمات شهری و محیط زیست عنوان کرد: نطافت و شستشوی مخارن و زیر مخزنی، تامین روشنایی نقاط بی دفاع شهری، لایروبی انهار روبسته و کانال ها و حذف زوائد فیزیکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری است.
نظری ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی هم شناسایی و ساماندهی کودکان زباله گرد،شناسایی و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و نظارت بر نگهداشت اماکن، فضاها و بناهای ورزشی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.
او عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، لکه گیری آسفالت و ساماندهی جدول ها، هم سطح سازی دریچه ها و رفع نواقص علائم ترافیکی از اقدامات مهمی است که این معاونت‌ انجام داده است.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: رفع نقص حصارهای کارگاهی، جمع آوری سد معبر ساختمانی و پاکسازی حاشیه کارگاه های ساختمانی از اهم اقدامات حوزه شهرسازی و معماری است.
نظری درباره مراحل فرآیند ارزیابی طرح تحول نگهداشت شهر ذکر کرد: اخذ گزارش از میزان رضایت شهروندی در سامانه های نظارت مردمی 137 و 1888، بررسی میدانی و مصاحبه با معتمدین محلات و شورایاری ها، نظارت و کنترل عملیات اجرایی و تحولات خدمات ارائه شده در سطح شهر توسط ناظرین شهرداری و درنهایت تحلیل و جمع بندی کلیات طرح و رفع نواقص احتمالی مراحلی است که در این طرح طی می شود.
او با بیان اینکه اعتبارات نگهداشت شهر در مناطق 22 گانه در سال 1400، 2 هزار و 10 میلیارد تومان است، گفت: سهم معاونت فنی و عمرانی از اعتبارات 39 درصد، معاونت خدمات شهری و محیط زیست 29 درصد، معاونت حمل و نقل و ترافیک 21 درصد، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی 9 درصد و سهم معاونت شهرسازی و معماری 2 درصد است.

http://www.PorsemanNews.ir/Fa/News/344520/بیشترین-درخواست-مردم-از-شهرداری-در-حوزه-خدمات-شهری-است
بستن   چاپ