ایران پرسمان
شهردار منطقه 5 در نشست صمیمانه با خانواده روابط عمومی:
مشکلات و مطالبات مردم باید در خبرها دیده شود
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 16:26:18
ایران پرسمان - همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات، خانواده روابط عمومی منطقه 5 در نشست صمیمی با شهردار منطقه شرکت کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، نشست صمیمانه اعضای روابط عمومی منطقه 5 با احسان شریفی شهردار منطقه، صبح امروز در سالن مدافعان حرم شهرداری منطقه 5 برگزار شد.
در این نشست احسان شریفی شهرداری منطقه، ابراهیم معصومی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، روح الله حدادی معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه 5 ،کارمندان اداره روابط عمومی و رابطین روابط عمومی در نواحی هفتگانه و معاونت ها حضور داشتند.
در ابتدا محمد باقر فرهند سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه 5 به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح برنامه ها و عملکرد این اداره، در مورد آینده رسانه و سیستم های ارتباطی و حضور آن در دنیای متاورس صحبت کرد.
سپس خانواده ارتباطی منطقه 5 به معرفی خود و بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.
احسان شریفی، شهردار منطقه 5 در این جلسه گفت: در بحث خبر نویسی و ارائه خبر باید با صداقت برخورد کرد و تعارف را کنار گذاشت. مخاطب این صداقت را می فهمد و همین عامل باعث می شود تا بازتاب خوبی از خبر را شاهد باشیم.
او ادامه داد: شما در روابط عمومی پیشرو هستید و همه نهادهای زیر مجموعه شهرداری باید اتصالشان با شما برقرار باشد. نباید فقط نوک پیکان را دید و باید عملکرد همه همکاران به خوبی منعکس شود.
شهردار منطقه 5 تاکید کرد: افراد حاضر در روابط عمومی باید به همه حوزه ها مسلط باشند و نسبت به کار خود و نسبت به فعالیت ها و جغرافیای منطقه خود تسلط داشته و صاحب نظر باشند.
شریفی با بیان اینکه گاهی اوقات مسئول روابط عمومی باید مسلط تر از خود یک معاون یا شهردار نواحی باشد، اذعان داشت: شبکه های اطلاع رسانی در سطح منطقه 5 قدرتمند است و در روابط عمومی باید اخبار را طوری تنظیم کنیم تا این شبکه های اطلاع رسانی اخبار ما را منعکس کنند.
او تاکید کرد: باید در روابط عمومی بر اساس علایق مردم حرف زد. گرفتاری های مردم را احصا و آنها را تبدیل به خبر کرد تا بررسی و رفع شود. حرفها و گلایه های مردم هم باید پخش شود و نباید فقط خوبی ها را دید.
شهردار منطقه 5 با تاکید بر اثر گذاری خبر توصیفی، گفت: روابط عمومی ها درگیر سخت خبر و خبرهای رسمی شده اند در حالی که فضاهای مجازی این فرصت را می دهند تا با خبرهای توصیفی و نرم خبرها مخاطب را جذب کرد. باید ادبیات را بشناسید و ضمن سرعت و دقت در ارائه خبر، به نحوی آن را برای مخاطب منعکس کنید که اثرگذار باشد.
شریفی ادامه داد: معرفی جاذبه ها و نمادهای منطقه از جمله مسائل مهمی است که روابط عمومی ها باید به آن اهتمام بورزند. همچنین باید فعالیت های نوین تبلیغاتی در کارها دیده شود و از عکس و نقاشی نیز بهره برد.
او گفت: نباید همه چیز شهردار محور باشد و باید دید شهروند چه چیزی می خواهد. برای شهروند نتیجه کار مهم است و باید این اتفاق به خوبی منعکس شود.
شریفی در پایان همکاران روابط عمومی را به مطالعه،گفتگو و نوشتن توصیه کرد و افزود: روابط عمومی باید تلاش کند تا شهر را خوب و زیبا معرفی کند.
انتهای پیام

http://www.PorsemanNews.ir/Fa/News/372153/مشکلات-و-مطالبات-مردم-باید-در-خبرها-دیده-شود
بستن   چاپ