ایران پرسمان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1005501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترکیب نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دوازدهم کامل شد

نتایج غیرمنتظره در انتخابات دور دوم مجلس در تبریز

ترکیب نمایندگان استان اردبیل در مجلس دوازدهم کامل شد

ترکیب نمایندگان استان همدان در مجلس دوازدهم کامل شد

ترکیب نمایندگان استان مازندران در مجلس دوازدهم کامل شد

نتایج اولیه انتخابات تهران در دور دوم اعلام شد

ترکیب نمایندگان استان لرستان در مجلس دوازدهم کامل شد

آخرین خبرها از شمارش آرا در دور دوم انتخابات مجلس؛ با نتایج همراه ما باشید

نتایج نهایی انتخابات آبادان، ملایر، خرم آباد و چگینی اعلام شد

روایت تسنیم از پیشتازان انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم در تهران

آخرین خبرها از شمارش آرا در دور دوم انتخابات مجلس؛ با نتایج غیررسمی همراه ما باشید

نقاره‌زنی در حرم مطهر رضوی همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س)

تصویر روز ناسا؛ معروف‌ترین سیاهچاله جهان

داستانک/ زمین‌ گرد است

حضور پرتعداد مردم برای دریافت کتاب با امضای ظریف

آخرین خبرها از اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم

اعلام همبستگی سوئدی‌ها با مردم فلسطین

شلیک به نظامیِ صهیونیست توسط القسام

آتش‌سوزی گسترده در اطراف شهرک کریات شمونا

واکنش حماس به موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین

درخواست آفریقای جنوبی از لاهه در مورد رژیم صهیونیستی

هشدار صندوق بین المللی پول درباره تکه‌تکه شدن اقتصاد جهان

لیمو شیرین ایران وارد چین شد

قیمت روز تخم‌مرغ

پیش‌ بینی قیمت دلار 22 اردیبهشت 1403

جانبازان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس هستند

لحظه سقوط اتوبوس به رودخانه در سنت پترزبورگ روسیه

آبشار ابر در نانچوان چین!

ساخت نقشه سه‌بعدی جدید مغز انسان توسط دانشمندان هاروارد و گوگل

شعر خوانی دلنشین باران نیکراه

ستاد انتخابات: شعب، اقدام به اخذ رأی تا آخرین نفر کنند

پرونده برای تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه ورامین تشکیل شد

سخنگوی شورای نگهبان: صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام خواهد شد

کد ملی و تاریخ تولد سیدحسن خمینی توسط عکاسان فاش شد

ظریف: تحولات در غزه، دانشگاه‌های آمریکا را دوباره زنده کرد

شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه آغاز شد

پورمحمدی پای صندوق رأی رفت

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به پایان رسید

تحقیق FBI درباره جرم احتمالی نماینده سابق آمریکا در امور ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی: مهاجران افغان قدر خانه دومشان را بدانند و تعصب لازم را داشته باشند

دور دوم انتخابات مجلس؛ آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه

هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

هلاکت پنج نظامی صهیونیست در نوار غزه

افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 943 نفر

سازمان ملل پاره کردن منشور توسط نماینده اسرائیل را نمایشی خواند

شرکت ملی فرآورده‌های نفتی: 7.5 میلیون لیتر تولید روزانه بنزین افزایش یافته است

نگرانی آمریکا از تبعات اقتصادی حمله چین به تایوان

توزیع غذای متبرک حضرت رضا (ع) در بین زائران حضرت معصومه (س) در قم

آبشار بهاری «مانشت» در ایلام

«دست خدا» در اعماق فضا