ایران پرسمان

آخرين مطالب

تماشای این 20 عکسِ تازه، نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند خردنامه

تماشای این 20 عکسِ تازه، نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - گجت نیوز / امروز می‌خواهیم جذاب ترین تصاویر ثبت شده از کهکشان راه شیری در سال 2023 را بررسی کنیم. تصاویری فوق‌العاده زیبا از دنیاهایی دور که بی‌شک می‌توانند نفس را در سینه حبس کرده و شما را مجذوب خود کنند.
عکاسی از کهکشان راه شیری یک تجربه بی‌نظیر است. شما باید عظمتی باورنکردنی را در قابی کوچک ثبت کنید و برای رسیدن به بهترین نتیجه نیز تنها به خلاقیت خود متکی هستید. آنچه به‌عنوان ترکیبی درخشان و آرام جلوه می‌کند، می‌تواند دنیاهایی متلاطم و مرگبار باشد. همین نیز باعث می‌شود که هرکدام از جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری در سال 2023 بیننده را حداقل برای مدتی کوتاه در خود غرق کنند.
به‌لطف دوربین‌های قدرتمند هر سال شاهد جزئیات بیشتر و رنگ‌های بهتری هستیم. هرچند که در نهایت این عکاس است که با هنر و خلاقیت بالای خود صحنه‌ای ماندگار را خلق می‌کند. تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید از سرتاسر جهان ثبت شده‌اند و تنها وجه مشترک آنها حضور کهکشان راه شیری است.
برگزیدگان مسابقه جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری 2023
تنه‌های گره‌خورده تا آسمان

ایران پرسمان


اولین مورد از جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری در سال 2023 توسط بنجامین برکت از یمن ثبت شده است. شب جزیره سوکوترا بی‌نهایت زیبا است. درختان موجود در این جزیره آنچنان ظاهر عجیبی دارند که گویا می‌خواهند به سمت ستاره‌ها حرکت کنند؛ اما گذشته سنگینی از اعصار گوناگون مانع آنها می‌شود. شباهت رنگ گل‌های درختان با رنگ موجود در کهکشان راه شیری هم این ارتباط را تقویت می‌کند.
دروازه آسمان

ایران پرسمان


گونزالو سانتیل از آرژانتین این تصویر را برای شرکت در مسابقه عکاسی نجومی سال ارسال کرده است. ترکیب خاص ایجاد شده در این منطقه به‌عنوان دروازه بیابان معروف است. هرچند که با حضور میلیون‌ها ستاره بر فراز آن، گویی این دروازه را می‌توان به‌عنوان راهی برای رفتن به دنیای خیال و گذر از ستاره‌ها نیز دانست.
دو سحابی در نزدیکی کاکتوس‌ها

ایران پرسمان


پابلو گارسیا این تصویر را از شیلی ارسال کرده است. بیابان آتاکاما یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به‌اخترشناسی است؛ زیرا فرصت‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال در نیم‌کره شمالی نمی‌توان سحابی گام و ابر ماژلانی بزرگ را مشاهده کرد. هرچند که در یکی از جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری در سال 2023 آنها را در کنار کاکتوس‌ها می‌بینیم.
چشمان جهان

ایران پرسمان


میخاییل مینکوف از بلغارستان به‌خوبی توانست قدرت خلاقیت بالای خود را در این تصویر کم‌نظیر نشان دهد. خروجی نهایی ترکیبی از دو تصویر در زمستان و تابستان است. در فصل زمستان بخش خاصی از کهکشان در برابر چشمان ما نمایان می‌شود و در تابستان نیز بخش درخشان و مرکزی آن جلوه می‌کند. به‌همین خاطر نمی‌توان هر دو را در یک قاب دید.
هرچند که مینکوف با این تصویر فوق‌العاده چنین چیزی را ممکن کرده است. قوس کهکشان همچون دو چشم به‌نظر می‌رسد که به‌ انسان‌ها نگاه می‌کنند.
جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری – مردگان منتظر

ایران پرسمان


مارسین زوژاک تصویر برج‌های آهکی بیرون آمده از یک دریاچه در کالیفرنیا را ارسال کرده است. این ستون‌ها همچون افرادی جلوه می‌کنند که مدت‌ها در انتظار معجزه‌ای از آسمان به ستاره‌ها چشم دوخته بودند و در نهایت نیز همانطور خشک شدند.
زنجیره بائوباب

ایران پرسمان


تماشای درختان بائوباب به‌خودی خود لذت زیادی دارد. هرچند که استفی لیبرمن تصمیم گرفت نمایی از آنها در ماداگاسکار را در کنار کهکشان راه شیری ثبت کند تا تصویری رویایی را شاهد باشیم.
دنباله‌دار خوش‌شانس

ایران پرسمان


اگرچه هنر عکاس تاثیر بسیار زیادی در عکس دارد، اما نمی‌توان از عنصر شانس نیز غافل شد. یکی از جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری در سال 2023 توسط رکسولیانا هیلویچ از اسپانیا ثبت شده است. او در حال تصویربرداری از هسته کهکشان راه شیری بود که ناگهان یک دنباله دار بسیار درخشان در کادر ظاهر شد.
کهکشان راه شیری در حال تماشای شکوفه‌های گیلاس

ایران پرسمان


در تصویر ارسالی از میتسوهیرو اوکابه، کوه فوجی و شکوفه‌های گیلاس را می‌بینیم که هر دو از نمادهای ژاپن هستند. همچنین معبدی مقدس در تصویر حضور دارد. گویی کهکشان راه شیری با آن همه عظمت برای تماشای شکوفه‌های گیلاس آمده است.
زیبایی آفریقا

ایران پرسمان


لورنزو تنتی در سفر خود به آفریقا توانست یکی از تصاویر بی‌نظیر کهکشان را ثبت کند. وی می‌دانست که کهکشان راه شیری در آن شب از این منطقه قابل دیدن خواهد بود و به‌محض یافتن نمای مناسب با هیجان به‌انتظار نشست. نتیجه یکی دیگر از زیبایی‌های آفریقا را نشان داد.
جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری – پیوند مقدس

ایران پرسمان


خوزه لوییس گارسیا توانسته این تصویر باورنکردنی را از استرالیا ثبت کند. این منطقه بیابانی برای بومیان استرالیا مقدس بوده است و فقط زنان اجازه ورود به آن را داشتند. مردم بومی بر این باورند که ستو‌ن‌های آهکی درون تصویر روح وحشت‌زده مردانی هستند که این حریم مقدس را شکستند. آنها تا ابد توسط خدایان مجازات خواهند شد.
شکل متفاوت طبیعت

ایران پرسمان


اوروس فینک از اسلوونی با این تصویر از کوه‌های آلپ در مسابقه جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری در سال 2023 شرکت کرده است. وی برای ثبت این تصویر 30 ساعت بیدار ماند تا بتواند در نهایت ترکیبی از آرک زمستانی کهکشان و صبح در حال طلوع را ثبت کند.
بر فراز ابرها

ایران پرسمان


لاپالما و جزایر قناری مکان‌هایی ایده‌آل برای عکاسی نجومی هستند؛ زیرا ابرها در ارتفاع پایین قرار می‌گیرند و می‌توانید از آسمانی صاف لذت ببرید. ژاکوب ساهنر این تصویر را از اسپانیا ارسال کرده است. او در این تصویر بین ابرها و ستاره‌ها قرار دارد.
باز هم اسپانیا

ایران پرسمان


اگرچه تا 20 سال دیگر نمی‌توانیم هیچ ستاره‌ای را در آسمان مشاهده کنیم، اما هنوز مکان‌هایی وجود دارند که نمایی بی‌نظیر از آسمان را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. لوئیس کژت یکی از آنها را برای ثبت عکسی از کهکشان راه شیری انتخاب کرده است.
جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری – هواتاب زمستانی

ایران پرسمان


مجموعه تصاویر نجومی 2023 نمی‌توانست بدون این تصویر کامل باشد. لرین راء به‌صورت کاملا اتفاقی این تصویر فوق‌العاده نفس‌گیر را گرفت. قرار گرفتن دریاچه، هواتاب و کهکشان در یک قاب بسیار رویایی به‌نظر می‌رسد. هواتاب پدیده‌ای است که در نتیجه آن رنگ‌‌هایی بسیار زیبا و الگوهایی ابر مانند در آسمان ظاهر می‌شوند.
نگین پنهان آمریکا

ایران پرسمان


ویند ریور در آمریکا از جمله مناطقی به‌حساب می‌آید که همچون نگینی پنهان ناشناخته مانده است. در این تصویر نفس‌گیر آنچنان دریاچه و آسمان با هم ادغام شده‌اند که گویی نمی‌توان آنها را جدا کرد.
جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری – به‌رخ کشیدن زیبایی

ایران پرسمان


این تصویر مسحور کننده توسط تام راء در نیوزیلند ثبت شده است. گویی کهکشان راه شیری و زمین در رقابت برای به‌رخ کشیدن زیبایی‌های خود بودند. هنگام تصویربرداری از کهکشان ابتدا شفق ظاهر شد و سپس پدیده هواتاب زیبایی منظره را دوچندان کرد.
بیداری حواس

ایران پرسمان


این تصویر در یکی از تاریک‌‌ترین مناطق کره زمین یعنی جزیره سوکوترا یمن گرفته شده است. ویولتا لازاروا گفت که جزیره حالتی اسرارآمیز داشت و زیبایی کهکشان نیز باعث می‌شد که تمامی حواس شما فعال شوند.
جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری – قلعه جادویی

ایران پرسمان


ایوان فررو از اسپانیا توانسته تصویری را ثبت کند که در فیلم‌های مربوط به جادوگران دیده‌ایم. جایی که یک جادوگر برای محافظت از قلعه‌ای خاص آن را طلسم می‌کند تا لایه‌ای محافظ پیرامونش شکل گیرد. این بار گویی کهکشان راه شیری نقش لایه محافظ را ایفا می‌کند.
دو کهکشان در یک قاب

ایران پرسمان


در یکی از جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری 2023 می‌توانید کهکشان راه شیری را در سمت چپ و یک کهکشان کوچک بی‌قاعده را در سمت راست مشاهده کنید. عکاس این تصویر پیتر هوس‌زنگ نام دارد و تصویر در نامبیا گرفته شده است.
جذاب ترین تصاویر کهکشان راه شیری – قطار شب

ایران پرسمان


الکساندر فورست توانسته این تصویر را در سوئیس بگیرد. این تصویر با پیچیدگی‌های فراوانی ثبت شده است. هرچند کلمات نمی‌توانند زیبایی آن را وصف کنند. صرفا می‌توان زمان زیادی به آن خیره ماند.
به‌نظر شما کدام‌یک از موارد فوق جذاب ترین نما را از کهکشان راه شیری نشان می‌دهد؟

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1005994/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»