ایران پرسمان

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/226239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات افزایش 4 تا 14 میلیونی دریافتی کارمندان

ثبت نام طرح چکاپ رایگان سلامتی در منزل !

دردسرسازی زنبورها در یک مسابقه

ساختمانی برای پرورش گوسفند در چین!

تولید اولین ژنراتور فضایی برای تولید برق هسته‌ای

پیاده‌روی سریع، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

اظهارات مهم عراقچی درخصوص مذاکرات؛ از جلسه با سه کشور اروپایی تا اعلام مکان بعدی گفتگو‌ها

حضرتی: عراقچی مسائل قبل، حین و بعد از مذاکرات را بلافاصله به اطلاع ما می‌رسانند

حضور جمعی از نمایندگان مجلس عراق در صحن پارلمان ایران

سوال از وزیر کار در مجلس اعلام وصول شد

هرتزوگ: نزاع‌های داخلی وضعیت امنیتی اسرائیل را تضعیف می‌کند

سرمقاله شرق/ مدیریت بحران یا بحران‌ساز

سرمقاله کیهان/ دو خطا از یک تجربه تلخ

هشدار جدی به پرمصرف‌ها؛ قبض‌های سنگینی در راه است

واردات بنزین سوپر به کجا رسید؟

بی احتیاطی هنگام تخلیه بار از روی قایق

به خیر گذشتن یک حادثه در جاده!

ناجی جان فضانوردان آپولو 13 درگذشت

درگذشت گنجینه ادبیات معاصر

سخنگوی دولت: خلیج فارس تا همیشه، فارس خواهد ماند

توصیف ویتکاف از دیدار با عراقچی

هدیه جالب یک رسانه عربستانی به سفیر ایران

حضور نمایندگان مجلس بلغارستان در مجلس؛ نادری به زبان انگلیسی خوش آمدگویی کرد

درگیری‌های دمشق 16 کشته برجای گذاشت

آمریکا: فعلا خبری از عادی سازی روابط میان واشنگتن و دمشق نیست

کابوس تل‌آویو

تونل برفی ازنا شگفتی طبیعت در قلب اشترانکوه

تصادف ماشین و موتور داخل پارکینگ!

درخشش دو غول آسمانی؛ مقارنه ماه و سیاره مشتری در شامگاه امروز

بخشی از کتاب/ ورود به ناخودآگاه ذهن با دویدن

جاسوس ارشد موساد اعدام شد

حواشی اظهارات جنجالی نماینده قم؛ رئیسی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح داد

رضایی: تا این لحظه ما دلیل و سندی مبنی بر دخالت خارجی در حادثه بندر شهید رجایی نداشتیم

تأکید کیم جونگ‌‌اون بر تسریع تجهیز هسته‌ای نیروی دریایی

سرمقاله اعتماد/ اهداف انقلاب اسلامی از نگاه بنیان‌گذار (12)

پیدا و پنهان مذاکرات هسته‌ای

سرمقاله ایران/ جایگاه نام خلیج فارس در فرهنگ عمومی

بانک جهانی: قیمت انرژی و مواد غذایی کاهش می‌یابد

کود اضافه داری؟ ابزارآلات کشاورزیت بلااستفاده‌ست؟ تو باغبون مشتریش منتظرته

اظهارات نصیری اقدم درخصوص دستمزدها

چراغ قوه 8 کاره، پاور بانک، چراغ قوه، شیشه شکن و ...

تاکید بر همکاری ‌های دو جانبه بنیاد مازندران با دانشگاه علوم کشاورزی

لبخند آسمان بر فراز مکزیک

خوابی که یک شراب‌خوار را راهی سفر حج کرد

انتقاد صباغیان از قالیباف با خواندن شعر

پشتیبان عملیاتی و فنی ترور شهید صیادخدایی به دار مجازات آویخته شد

حضور خادمان حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) در حیاط دولت به مناسبت دهه کرامت

عصبانیت زن آمریکایی از مردی که کلاه ترامپ بر سر دارد

وداع تلخ پدر فلسطینی با فرزندانش در پی حملات هوایی به غزه

سرمقاله هم میهن/ ریشه ناکارآمدی اداری