ایران پرسمان - ایسنا / موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به بیان خسارات وارده بر این رژیم بر اثر حملات نیروهای یمنی پرداخت.
به گزارش ایسنا، این نهاد صهیونیستی اعلام کرد حملات دریایی مداوم انصارالله از زمان آغاز جنگ در غزه، مدت زمان سفرهای دریایی بین آسیا و رژیم صهیونیستی را از 18 تا 20 روز به 35 تا 45 روز افزایش داده است.
مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد هزینههای حمل و نقل نیز برای برخی از انواع کالاها بیش از 50 درصد افزایش یافته است. این افزایشها تأثیر مستقیمی بر بازار رژیم داشته و مصرفکنندگان صهیونیستی کمکم تفاوت قیمتها را به طور ملموس احساس میکنند.
بازار ![]()
این مؤسسه مطالعاتی اعلام کرد بندر ایلات که مدتها «دروازه جنوبی اسرائیل» محسوب میشد، عملاً فلج شده است. این بندر با وجود اینکه یک پیوند حیاتی با اقیانوس هند و خاور دور دارد، شاهد کاهش تقریباً کامل ترافیک حمل و نقل بوده و اهمیت اقتصادی و امنیتی خود را از دست داده است.
مؤسسه مطالعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای اولین بار در دهههای اخیر، منافع رژیم در دریای سرخ مستقیماً تهدید میشود.
این مؤسسه اعلام کرد تهدیدها دیگر محدود به ایران نیستند؛ جنبش انصارالله به یک بازیگر میدانی تبدیل شده است که توانایی اعمال نفوذ استراتژیک، از جمله هدف قرار دادن کشتیهای مرتبط با رژیم صهیونیستی یا عازم به اراضی اشغالی را دارد.
در همین حال، روزنامه صهیونیستی کالکالیست گزارش داد بخش هواپیمایی رژیم صهیونیستی به دلیل حوادث امنیتی و حملات موشکی از یمن و ایران با مشکل حفظ ثبات روبرو است.
کالکالیست گزارش کرد قیمت بلیط هواپیما در اراضی اشغالی از زمان آغاز جنگ در اکتبر 2023 تا 120 درصد افزایش یافته است. پروازها به رم، برلین و آمستردام با 119 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.
در پی تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت بیقید و شرط آمریکا از این رژیم، نیروهای مسلح یمن با هدف وارد آوردن فشار مؤثر بر آمریکا و متحدانش، مسیرهای کشتیرانی و ناوهای جنگی را عمدتا در دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه بابالمندب تهدید کردند. نیروهای یمن از نوامبر 2023 حملات خود را علیه کشتیهای تجاری در دریای سرخ آغاز کردند. این حملات بر کشتیهایی متمرکز بود که عازم بنادر رژیم صهیونیستی بودند یا با این رژیم ارتباط داشتند.
پیامدهای حملات یمن به بخش هوانوردی نیز گسترش یافته است، بهطوری که چندین شرکت هواپیمایی بینالمللی به دلیل افزایش خطرات امنیتی و احتمال حملات موشکی یا پهپادی، از انجام پروازها به فرودگاه بینالمللی بن گوریون در تلآویو خودداری کردهاند. این واقعیت چالشهای جدیدی را برای گردشگری و اقتصاد رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و احساس انزوای منطقهای و بینالمللی را تشدید کرده است. طبق گزارش کانال 12 رژیم صهیونیستی، اکثر شرکتهای هواپیمایی خارجی پروازهای خود به اراضی اشغالی را حداقل تا پایان تابستان لغو کردهاند.