ایران پرسمان

آخرين مطالب

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از انتخابات: جدال بین اصولگرا و اصولگراست سیاست روز

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از انتخابات: جدال بین اصولگرا و اصولگراست
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایلنا / یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که کاندیداتوری آقای رئیسی مورد موافقت برخی دوستانش قرار نگرفته و به نوعی دلخوری به همراه داشته است.
محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که پس از ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری مشاهده می‌کنیم برخی از نامزدها فعالیت‌های انتخاباتی خودشان را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند، با این عملکرد شرایط به نفع کدام جریان خواهد بود، گفت: باتوجه به شرایطی که پیش آمده و گفت‌وگوهایی که طی این چند وقت اخیر به ویژه در کلاب هاوس بین افراد در حال شکل‌گیری است، باعث می‌شود نوسانات، تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌ها بسیار کوتاه‌مدت شود و از همین رو با قاطعیت نمی‌توان گفت چه اتفاقی رقم می‌خورد.
این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این که یکی از معیارهای تعیین‌کننده برای فضاسازی در انتخابات، خروجی شورای نگهبان است، اظهار داشت: این شورای نگهبان است که مشخص می‌کند چه کسانی تائید صلاحیت قطعی می‌شوند و تا زمانی که این مهم اعلام نشود، با حدس و گمان نمی‌توانیم صحبت کنیم.
وی با اشاره به این‌که در این دوره از انتخابات ما با چندین مولفه رو‌به‌رو هستیم، عنوان کرد: معتقدم اگر اصلاح‌طلبان گزینه مناسبی برای رأی‌آوری و اجماع داشته باشند، می‌توانند تاثیرگذار باشند. از سوی دیگر اگر انگیزه‌های سیاسی و عمومی در مردم افزایش پیدا کند و آنان امید بیشتری به رونق کسب و کار، توسعه آرامش و ثبات در جامعه داشته باشند، مشارکت بالاتر می‌رود. 
جوادی حصار با تاکید بر این‌که در بحث برجام اگر تکلیفش زودتر روشن و نتیجه‌اش مشخص شود تاثیری روی مشارکت عمومی دارد، عنوان کرد: ما همیشه یک مولفه تعیین‌کننده در امر انتخابات داریم و آن این است که افزایش مشارکت می‌تواند به فعال‌سازی لایه‌های خاکستری جامعه بی‌انجامد و هنگامی که چنین امری رخ دهد، سابقه نشان داده است رأی به سبد جریان اصلاح‌طلب و منتقدان سیاسی و اجتماعی جامعه ریخته می‌شود و افزایش مشارکت چشم‌گیری ایجاد می‌کند. 
وی ادامه داد: اگر این مولفه‌ها اتفاق بیفتند، می‌توانیم امیدوار باشیم که رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است اما اگر چنین چیزی رخ ندهد رقابت به سمت«اصولگرا -اصولگرا» باز می گردد.
جوادی حصار خاطرنشان کرد: ممکن است در جریان اصولگرایی اسم‌ها به معتدل و افراطی و غیره تغییر پیدا کند، اما در عملکرد چیزی تغییر نمی‌کند. 
وی تاکید کرد: در حال حاضر معتقدم با شفافیت و قاطعیت به هیچ عنوان نمیشه صحبت کرد و باید مشاهده کرد که در پروسه‌های مبارزات انتخاباتی چه چیزهای مطرح می‌شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مناظرات انتخاباتی در صداوسیما گفت: امیدوارم در این دوره از مناظرات که از سوی رسانه ملی پخش می‌شود، شاهد موج طوفنده افشاگری‌ نامزدها علیه هم نباشیم و کاندیداهای محترم به سمت ایجاد امید گام بردارند تا ناامید کردن مردم. 
وی یادآور شد: در دوره‌های قبل چیزی جز تأسف هنگام تماشای مناظرات انتخاباتی باقی نمی‌ماند و انسان فقط متاسف می‌شد! چرا که مشاهده می‌کردیم رئیس فعلی قوه مجریه و مقننه جلوی ملت ایستاده‌اند و همدیگر را متهم می کنند و توقع هم دارند، پس از این گونه گفت‌وگوها مردم امیدوار شوند به این‌که یک روزنه‌هایی از امید وجود دارد که به اصلاح امور بپردازند. 
جوادی حصار با بیان این‌که نامزدها باید به فکر آینده باشند و به گونه دیگری هنگام مناظرات عمل کنند،‌ عنوان کرد: کاندیدای ملت اگر به فکر آینده باشند، حرف‌های امیدبخش می‌زنند و برنامه‌هایشان را بر اساس توسعه و ثبات مطرح می‌کنند. مردم از این حرف‌هایی که فلانی دزد است و نگذاشتند ما کار کنیم خسته شده‌اند چنین بحث‌هایی روان مردم را بیشتر از این که هست آزرده و ناامید می‌کند و بقیه اعتماد تضعیف شده را هم از بین می‌برد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شاهد بودیم در این دوره از انتخابات افراد بسیاری از جناح اصولگرا ثبت‌نام کرده‌اند، آیا این برخلاف گفته‌های این جریان نیست که می‌گفتند نامزدهای نهایی آنان جلیلی است و شاید این اشخاص خود را بالاتر رئیسی می‌بینند که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: حتما همین طور است، اگر قرار بود به اجماع برسند که تا حالا اعلام کرده بودند رئیسی نامزد نهایی این جریان است. 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: حتی زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که کاندیداتوری آقای رئیسی مورد موافقت دوستانشان قرار نگرفته و به نوعی دلخوری به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که کاملا آشکار است، این است که جریان اصولگرایی در پناه جَوی که ایجاد کرده‌اند، بسیار به خودشان امیدوار شده‌اند و فکر می‌کنند در فضای اقلیتی حتما ریاست‌جمهوری را به دست می‌گیرند و به دلیل آن‌که چنین جوی را ایجاد کرده‌اند، یک اطمینان کاذب بدست آورده‌اند. اطمینان به وجود آمده ولو کاذب این است با یکدیگر رقابت کنند و فضا را برای خودشان خالی نکنند تصورم جدال بین اصولگرا و اصولگرا است و شاید این یکی از شاخصه‌های اصلی این دوره از انتخابات باشد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/290791/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باباچاهی در تاریخ خواهد ماند

آیا حدّ ومرزی برای توریه وجود دارد؟

امام خمینی(ره)در کتاب چهل حدیث می فرمایند: مشکلی که ما داریم این است که قلب ما باید تسلیم عقل ما باشد، چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

معنا و حقیقت شرح صدر چیست؟

کرامت و عزت نفس به چه معناست؟

با وجود مشکلاتی مثل عدم شناخت احادیث و روایات صحیح و شناخت محدوده تأثیر مقتضیات زمان، چگونه می توان خود را مزین به اخلاق اسلامی و سنّت ناب نبوی نمود؟

با توجه به این همه صندوق صدقات در سراسر کشور و بودن متکدیان در گوشه و کنار خیابان ها، کمک به کدام یک صحیح می باشد و پول این همه صندوق کجا می رود مگر کمیته امداد برای اینها نیست؟

حکایت/ برتر از حاتم طایی

راهکاری پیشرفته برای تصفیه فاضلاب‌ها

هر کس دنبال حذف وریا غفوری است بداند ظلم پایدار نیست

آثار سوء دنیوی و اخروی فحاشی را نام ببرید؟آیا انسانهای فحاش به بهشت می روند؟

علل خود فراموشی را ذکر کنید؟

برای این که میزان غفلت انسان کم شود چه راه هایی وجود دارد؟

علت این که بعضی افراد بعد از دست یابی به معنویت دوباره به غفلت دچار می شوند و از دین فاصله می گیرند،‌ چیست؟

اگر کسی چندین بار تهمت یا دروغی را به ما نسبت داده باشد و در چند مورد از آن شخص گذشته باشیم ولی با این حال دوباره در موردی این کار را به ما نسبت زده است, آیا کینه به دل داشتن از چنین شخصی گناه محسوب می‌شود یا خیر؟ در صورت مثبت بودن جواب, چه باید بکنیم؟

علت این که بعضی از جوانان با دید منفی به خیلی از چیزها در جامعه اسلامی می نگرند چیست؟

آیا افکار منفی مثل سوء ظن، حسد و … که یک آن در فکر شخص خطور می‌کند گناه حساب می‌شود؟ ؛ در صورتی که شخص از لحاظ باطنی سعی در درست کردن خود دارد این افکار منفی چه حکمی دارند؟ و با آن چه باید کرد؟

به شدت نسبت به جامعه بدبینم و به هیچ کس اعتماد ندارم. از درس هایی که روزگار به من داده این است که به هیچ کس اعتماد نکنم مگر خدا،این بدبینی تا چه حد درست و تا چه اندازه نادرست است چنان که خواجه حافظ شیرازی می فرماید: «وفا مجوی ز هیچکس ور سخن نمی شنوی به هرزه طالب سیمرغ و کیمیا می باش».

برای دوری از بد زبانی باید چه کنیم؟

من فردی بد دهن و فحّاش هستم چندین بار تصمیم به ترک فحّاشی گرفته‌ام، اما موفق نشدم و ناخواسته به سبب چیزهای بی‌ارزش و کوچک دعوا و نفرین می‌کنم، با بیشتر افراد این گونه رفتار دارم، مرا راهنمایی کنید؟

علت اصلی خوشحال شدن انسان از مدح دیگران و اندوه از مذمت دیگران چیست؟

چه چیزی باعث روحیه خودخواهی می‌شود؟ آیا پول و بی‌توجهی به آدم‌های فقیر و ضعیف عامل آن است؟

در بعضی از کارها از قبیل رفتن به مراسم ادعیه و نماز جمعه و نماز احساس ریا می‌کنم چگونه می‌توانم از دست این مرض و بیماری رهایی پیدا کنم؟

اگر کسی کاری را برای رضایت خداوند انجام دهد ولی هنگامی که شخصی از آن کار باخبر می شود، ناخواسته کمی خجالت در دلش احساس می کند. آیا این احساس خجالت به معنای عدم خالص بودن و باطل بودن عمل است؟

اینجوری اوریگامی متحرک ضد استرس بسازید

آخه حواستون کجا هست!!

غرق شدن یک کشتی با 30 خدمه در دریای چین

نجات معجزه‌آسا از چنگال مرگ

تصاویر خیره‌کننده ناسا از خورشید گرفتگی

یکی از بزرگترین ستارگان در حال مرگ است!

خبرسازی تازه رسانه‌های ضدانقلاب علیه دادستان تهران

تصاویر پهپادهای حزب الله لبنان بر فراز میدان گازی کاریش و رصد کشتی یونانی-اسرائیلی

مهریه مناسب از دیدگاه مردم 94 سکه است

آیا امر به معروف و نهی از منکر در کارهای حرام و واجب است، یا این‌که در کارهای مستحب و مکروه هم تحقق پیدا می کند؟

چه کنم که الگوی عملی مؤمنین و مصداق بارز حدیث «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» شوم و این روایت شامل حالم شود؟

فرق بین امر به معروف و نهی از منکر با نصیحت و موعظه چیست؟

با توجه به اینکه خداوند دانای به همه اسرار است دعا کردن چه معنا دارد؟ زمانی که جبرئیل به او می گوید از خدا کمک بخواه، حضرت ابراهیم ـ علیه السلام ـ می گوید: (حسبی من سؤالی علّمه بحالی)، آیا این فرموده حضرت دلیل بر صدق ادّعای ما نیست؟

برای برخی ادعیه وارده کوچک، مثل (اللهم لک صمنا و علی رزقک أفطرنا و الیک توکلنا) فلان ثواب عظیم وضع نموده‌اند و یا با فلان دعا، گناهان انسان و حتی گناهان پدر و مادر انسان نیز بخشیده می‌شود، اگر چه به عدد ستارگان باشد، آیا چنین مطلبی درست است و ممکن می باشد؟

در تفسیر المیزان، ذیل آیه (186/بقره) آمده است که وعده اجابت با جمله «إذا دعان» می رساند که اجابت، بدون قید و شرط می باشد، و«فاء» برای تعقیب است، که اجابت بلافاصله را می رساند. سؤال این است که پس آن همه شرائط که برای دعا کردن در روایات آمده است، برای چیست؟

چون خدا ما را آفریده پس قاعدتا باید هر چه نیاز داریم به ما بدهد، فلذا نیازی به دعا کردن ما نیست؟

آیا انسان می تواند چیزی را از خداوند بخواهد که به خیال خود محال باشد؟ و آیا در صورت درخواست، چنین دعائی مستجاب می شود؟

چرا در حالی که خداوند مکان و محل ندارد دستهایمان را هنگام دعا به سوی آسمان بالا می بریم؟

آیا دعایی جهت قبولی در امتحان و نیز غلبه بر اضطراب (قبل و حین امتحان) وجود دارد؟

چرا خداوندی که قادر به انجام هر کاری است برخی آرزوهای انسان را برآورده نمی کند؟

آیا این که می‌گویند هر کس برای اولین بار به زیارت خانه خدا مشرف می شود (هنگام دیدن خانه خدا) هر آرزویی که دارد برآورده می‌شود صحت دارد؟

تعقیب و گریز وحشیانه مجرم فراری در اتوبان

پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع لرستان

سخن بزرگان/ کسی که دارای عزمی راسخ اسـت

برگی از تاریخ/ مشهور‌ترین زلزله‌های ایران و رکورددارها

مشارکت حجاج در دوخت پرده جدید کعبه